|
|
|
|---|---|
|
Länkar till stereo tråden, fick ingen hjälp där så kollar om nån kan hjälpa mej här ist. Länk | |
|
Kan tyvärr inte hjälpa dig med felsökning men jag har en förstärkare som är nästan ny som blev felbeställd till min förr förra bil. Den har legat i i min källare i snart två år som du kan få låna/köpa för felsökning om det kan vara förstärkaren som har gett upp på någon utgång. Det känns ju som att det kan vara den, är det tyst på hela högersidan? Även bak? |
|
|
Ja visst det är tyst både fram som bak i den på passagerar sidan. okej hur skall jag göra isf för att få den "förstärkaren" att fungera till huvudenheten? (som du märker är ja inge insatt i dessa finesserna) MVH |
|
| var sitter förstärkaren till att börja med? har inte H/K | |
|
Förstärkaren sitter inbyggd i huvudenheten om du inte har en extern sådan, den externa förstärkaren fungerar direkt att koppla in om du har en lågnivåutgång på baksidan av huvudenheten. Om din huvudenhet (BMW Business CD?) inte har någon någon lågnivåutgång kan du koppla in en hög till lågnivåadapter se länk Länk Förstärkaren kan du placera vart du vill (org. sitter den placerad på höger sida i bagageutrymmet bakom innerväggen) Låter som att en krets i huvudenhetens inbyggda förstärkare har gått, räcker med att en lödning släpper så är det tyst. Enklast är att skruva isär huvudenheten och kolla hur det ser ut, du måste ändå ut med den för att koppla i förstärkaren. OBS ska du koppla in en förstärkare så ska du självklart koppla alla högtalarkablar till denna således behöver du troligen dra nya kablar från de främre högtalarna. Lycka till. |
|
|
Shark nu har du väll lite fel? Om det nu sitter Hifi system i Mick3 m3a så sitter det en extern förstärkare i skuffen på vänster sida bakom inredningen. Antar att det ser exakt likadant ut i en M3a som en vanlig e46 coupe för så såg det då ut på min bil iallfall. Kolla på denna länken. Länk Mick3 vad har du för regnummer på din bil? Isåfall kan jag kolla upp utrustningslistan på bilen om du vill och då ser vi om du har hifi systemet med förstärkaren i skuffen bak eller inte. |
|
|
Headmaster: gick på infon i länken Mick3 refererar till högst i sitt inledande inlägg. Då jag inte äger någon m3a eller e46a har jag bara real OEM att gå på. Enligt ritningen placeras förstärkaren på höger sida därav mitt uttalandeLänk =) Det är iof skitsamma, har han en extern förstärkare idag sitter problemet där, har han inte det är det huvudenhetens inbyggda f-stärkare som krånglar? och då torde en extern förstärkare råda bot på problemet om än med en del kabeldragning som följd. |
|
|
Shark se där :) Men då tror jag nog den bilden är missvisande för på min förra 330ci -03 där så hade jag cd växlaren och dvd enheten på vänster sida bak i skuffen och innanför dom så satt förstärkare och gps modul och blåtandsenheten. Kommer ihåg det väl för man var tvungen att ta bort själva inredningen i skuffen för att komma åt förstärkaren och det var trångt och krångligt att få tillbaks allt. |
|
|
Hej grabbar. Har nu varit och köp mej ett isokablage och prövat med en vanlig gammal hederlig cd spelare och det spelade överallt. så uteslutningsmetoden säger förstärkaren i spelaren! tack för hjälpen!' MVH Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.