AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.886

Förslag till chiptuning Z4 sdrive35i någon?

co
17
coupeguy72
z4 3,0si coupe -07
Eftersöker ett bra/seriöst sätt effekttrimma bilen, utan större uppgraderingar av bilens övriga delar.

1. Vilket företag rekommenderar ni just min bil?

2. Vilket chipförslag?

Tacksam för svar
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ett tips är ju att läsa "Ökad effekt på min 335i"-tråden!
co
17
coupeguy72
z4 3,0si coupe -07
ja jo...tänkte att man kunde få till en diskussion specifikt till ändamålet. Tråden du beskriver känns ganska tuff att plöja igenom, då 9 av 10 inlägg ej är intressant för mig.
Men tack ändå! Någon annan som har svar på mina 2 frågor?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Har du n54 motorn? Isf Länk

-------
Min bil suger inte...
co
17
coupeguy72
z4 3,0si coupe -07
Ska nog vara n54 motorn. kan dock ej hitta att det ska funka med cobb till 2009 års modell.
Bi
155
Bilen
135i Cab Cobb E88 -09
Audi A6 2.0T Sedan -06
Z4 3.0 Roadster -04
Det borde fungera med cobb, bör inte vara någon skillnad mot övriga 306 hp motorer. N54
co
17
coupeguy72
z4 3,0si coupe -07
Ok. låter bra. Cobb verkar vara bästa alternativet kanske då. Får maila dom och höra efter.
Ska man börja med stage 1 om man inte vill börja byta ut fler delar på bilen. Och vad blir effekthöjningen. Är inte så kunnig på detta området, hoppas ni har förståelse för mina frågor.
Jag satt i din sits förra veckan och funderar på vilket trim som skulle i bilen osv då det finns ett helt gäng med olika trim till N54 motorn.

Jag fastnade iallfall för Cobb efter alla lovord från folk och sen att man får en sidig dosa så man flashar bilen själv och om man vill byta IC och insug osv så skjuter man i en steg 2 map bara gratis. Så man blir inte låst till en effekt.

Sen att man kan nolla felkoder och logga massa information om motorn med Apn det är bara en stor fördel.

Blev väldigt långt detta men iallfall så sitter jag och väntar och hoppas på att min Cobb AP trillar ner i brevlådan den här veckan.

Om du går in på e90post.com så har du enormt mycket information om trim till N54 så du har att läsa hela veckan om du vill.
co
17
coupeguy72
z4 3,0si coupe -07
Headmaster; Jag tackar för informationen. Får absolut fundera över saken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.