|
|
|
|---|---|
|
Behöver lite hjälp angående grabbens e39 528 96- han ringde och sa att bilen kokar !. kollade termostaten med en kokning i köket och den började att öppna vid 96 Gr så jag har bytte ut den, men nu när jag ska lufta så blåser det bara luft, misstänker då att det kan vara blockpackningen.och den vill fortfrande gå upp i temp. om vattenpumpen har pajat skulle det väl inte blåsa så ?. har även tagit komp prov och där kan jag inte se någon skillnad ligger på ca15 kg rakt över. Så tips på ev fel mottages snarast vill ju försöka få tag på ev delar innan affärerna stänger. Balder som gillar power | |
|
Har du kollat: * termostathuset? Är gjort av plast och spricker lätt. Dessutom smälter den orangea integrerade packningen. * kylaren? Övre anslutningen är gjord av plast och spricker lätt * locket till expansionskärlet? Ventilen öppnar kanske inte? Hur luftar du? Den är ju ett aber att lufta. Ställ bilen med fronten lite högre, på med tändningen, max värme och fläkten på låg hastighet. Fyll på långsamt med luftningsskruvarna öppna (en på termostathuset och en på expansionskärlet). ___ Min bil: Länk |
|
|
Tog bort termostaten igen, kände med fingret på vattenpumpen och kände att plasten har släppt från axeln så jag byter vattenpumpen och vi får se om det räcker. Så vi hoppas att blockpackningen är hel. Balder som gillar power |
|
|
Ny vattenpump,termostat,luftat och klart.verkar funka, håller tummarna. Balder som gillar power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.