|
|
|
|---|---|
|
B3 alpina köp på gång, men vet inte vad dom är värda, de är lite som m3 kan jag tänka mig väldigt inviduellt. detta är en bmw B3 alpina E46 cab, 01a 7200 mil fullskinn, gps, typ en 2" skärm, alpina fälgar så klart. finns de något bra sätt att få reda på vad dom är i för värde, man vill ju inte betala alldeles för mycket. mvh racing Pater, peccavi.... Länk | |
|
Bmw alpina är ganska ovanliga bilar vilket gör att det är extra svårt att hitta köpare trots lågt pris. Dessutom är försäkringspremein onormalt hög. Den bilen du är intresserad av har varit till salu riktigt länge...senaste halvåret hos en handlare för 189 och året innan hos förra ägaren för 229 tusen. Det finns knappt några alpina B3 cab alls vilket gör dem svåra att värdera. Dock borde det finnas nån form av samlarvärde i dem? Är du sugen på den blå så lägg ett bud vetja, 189 lär den ju inte va värd så börja en bra bit under. Man kan inte få mer än ett nej:-) |
|
| tackar så mycket för svaret, de hlälpte enormt=) | |
|
finns de någon som känner till denna bmw före skoda Autohallen, tog över bilen 2011-09-02. xso 423 Länk |
|
|
Bilen är importerad 2006, förmodligen av Magnus Törngrens bil i Brämhult, sen ägdes den från 2007 till 2011 av en grabb i krokarna runt Jönköping. MVH Peter |
|
|
Miltalet på bilen är ju otroligt lågt så hade jag varit intresserad så hade jag bett handlaren om en milkoll hos bmw om det inte redan är gjort. |
|
|
jag får ta och koola upp vem som ägde bilen mellan 2011 och då den togs över av skoda. bilen är fullservad iallafall så miltalen är ju säkra såvidare dom inte är ändrade mellan servicarna. |
|
| Alltså, skodahandlaren har ju ägt bilen sen september 2011. Han köpte väl den i tron att tjäna en hacka men nu 8 månader senare är den ju fortfarande inte såld.... | |
| Handlare sa till mig att han köpt den av en äldre man. | |
|
Ok, ja det låter ju alltid bättre:-) typiskt bilhandlare...ägaren före Skoda på pappret är iallafall en kvinna vid namn Jakobsson och det var förmodligen grabbens mamma. PM:a så mejlar jag ägarhistoriken. Jag var lite sugen på just den bilen förra sommaren så just därför minns jag ägarhistoriken. MVH Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.