AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.128

Inre tröskellist E36 Coupe

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Jag känner mig heldum, men efter en lång stunds krabb tröttnade jag totalt och åkte hem - jag får inte tillbaka den inre plastlisten nere vid tröskeln som döljer golvmattans ytterkant. Nr 5 i bifogad länk --> Länk

Vid borttagning kanske jag var lite oaktsam men jag bände bara lite lätt så släppte den, clipsen sitter kvar i golvet. När jag med clipsverktyg försökte få bort clipsen ur golvet ville bara golvet ge med sig så att säga.

Ser ut som tanken är att man ska kunna skjuta den på plats men det är totalt omöjligt då clipsen bara vrider och vänder sig. Nån som har ett smidigt tips så är jag evigt tacksam, sånt här plast-småjox kan göra mig precis vansinnig...
gO
1.407
gOry
335i Touring
Lättast är att köpa nya clips, man får oftast ta sönder dom gamla. Ibland till och med dra i en skruv så man har något att dra i. Sitter även ett clips nere vid fötterna på b-stolpen. Kolla även så att inte dom skåror man som du säger att den ska skjutas in i inte är trasiga, lätt hänt att dom går sönder ifall man ar slitit bort den där panelen.

Får man fråga varför du tog bort den från första början? Finns väl inget där under?
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Ska i med en skruvbur och för att komma åt ordentligt och riva upp mattan tog jag bort listerna vilket jag ångrar så här i efterhand... Har nya clips liggande men de gamla vill ju knappt komma loss och har man sönder dom trillar väl halva ner i tröskeln och ligger där och skramlar? Tack för info!
gO
1.407
gOry
335i Touring
Har för mig jag borrade ett hål i clipset eller om de fanns och så drog jag i en träskruv så kunde jag slita ur dom. Tror inte delar som blir kvar i tröskeln kommer skramla så värst mycket, men du kan ju alltid spraya i lite klibbigt vax de är ju även bra mot annat :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.