AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.396

Överspänning :(

Me
2
Meeen...
530i Touring -01
Fick häromdagen haveri på laddningen i min bil. Eftersom jag nyss varit in och bytt multirem och jag fick höra att remskivedrivningen på generatorn kunde haverera ibland, så brydde jag mig inte om att skaffa ny laddregulator som var första tanken. Den kostar lite för mycket för att bara chansa. Körde istället in bilen till verkstaden som bytt rem och de konstaterade naturligtvis att det var just det felet som man själv kunde fixat. MEN... tydligen hade lmm gått sönder och en datalogg talade om att jag haft överspänning i bilen på 18,6 volt. Nu till frågan. Kan en trasig laddregulator ge detta fel? Bilen gick dessutom kanonbra när den kördes in till verkstad. Enda felet var att laddlampan naturligtvis lyste...
Överspänning kan nog ha skett men det skall inte LMM gå sönder av. Komponenterna skall klara högre spänningar än 18 volt utan att gå sönder. Hursomhelst, byt regulatorn först så märker du nog om något annat fel dyker upp efter det eller ej.
Me
2
Meeen...
530i Touring -01
Nån aning om vad som kan få lmm att haverera? Antagligen ett flertal saker kan jag förstå. Känns bara lite surt just nu när felen staplas på varandra...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.