AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.321

Bypass modul till sensor matta

Visa användare
124
andreeee
525i e61 LCI M-Sport -07
har ett fel medelande på min e60 "Airbag restaraint bla bla bla..."
Gjorde en felsökning på bilen o fick felkod på sensor mattan "avbrott permanent" så tror inte att det är dålig pluskabel som verkar ett vanligt fel utan sensor mattan e nog kass.
Kostar runt 2500kr-3500kr att byta den på verkstad, bara mattan kan man köpa för ca 1000kr på nätet men e inte sugen på att ha isär stolarna (el manövrerade komfort stolarna).
Så tänkte kanske köpa en bypass modul ist, 100kr och ca 5 minuters jobb.
Men då blir passagerar airbagen aktiverad hela tiden, kan det finnas risker att koppla in eftermarknads moduler??

//Andree
Att passagerarairbagen är inkopplad hela tiden har ju egentligen ingen betydelse för dig då den kommer skjuta även om det inte sitter någon där, det enda som jag förstått på bmw händer är att det blir lite större skador på bilen (reparationsmässigt). Att mixtra med airbag systemet är ju aldrid 100% riskfritt men ska man göra det ska man nog se till att ha ordentliga grejer och inte någon magicbox från Kina, men detta är endast min åsikt!
sk
83
skiro
323ciA -00
Jag har samma fel. Var kan man beställa? Är det svårt att sätta i modulen?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kika lite här: Länk

///BMW - Was sonst!
Visa användare
124
andreeee
525i e61 LCI M-Sport -07
jag beställde denna från eBay igår Länk

det sitter en box under passagerar stolen som du ska dra ur kabeln som går till sensor mattan sen ersätta den med pluggen som fungerar som ett motstånd, sen måste du troligen släcka felkoden efter.

du kan bygga ett eget motstånd men ja orkar inte pilla med det när ja kan köpa en färdig kontakt plugg för 100kr-200kr

//Andree
sk
83
skiro
323ciA -00
Kanon! Då ska man se om man kan beställa på Ebay. Aldrig handlat på nätet förut.
Visa användare
124
andreeee
525i e61 LCI M-Sport -07
nu har ja fått min modul o installerat den men blev osäker på om den funkar på bilar från europa.. för nu varnar min för att passageraren inte har på sig bälte.

//Andree
sk
83
skiro
323ciA -00
Jobbigt. Vad ska man göra? Jag har inte beställt ännu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.