AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
8.643

Koppla in iPhone/iPod i E91 med Bluetooth-förberedelse Professional

cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Fick nyligen en ny E91 med Radio Professional och Bluetooth-förberedelse Professional. Finns det något alternativ till BMWs original sladd för anslutning av iPhone?

BMWs Audioadapter för Apple iPod/iPhone kostar 665:-.

"Ska man ha nåt gjort får man göra det själv"
Detta är jag också nyfiken på. Får min nya vecka 26 med samma utr. Är det snap in adapter som är det bästa eller?
cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Vi har specat två exakt lika bilar till firman där jag är delägare. Hjälpen man får hos återförsäljare är ju lite begränsad men jag var och pratade en extra gång med en yngre person som åtminstone utgav sig för att känna till hur man specade en optimal förmånsbil (det är min andrabil som sambon skall köra). Han rekommenderade "bluetooth-förberedelsen".

Det är ju på nåt sätt uppenbart att det är trådlöst man pratar om då...
USB och phonouttag kom med. Det sas dock inget om att det skulle behövas en BMW-specifik kabel för 665:-. Vi beställde en standardkabel från iPhonebutiken.se för 129:- men den verkar inte funka. Priset var dock rimligt för en sladd.

Rekommendationen var att inte köpa iphon-dockning och jag tänkte väl attsåna lösningar blir föråldrade fort. Med sladden skall man kunna växla låtar och möjlligen få bättre ljudkvalitet.

Magnus

Vet inte hur det är på E91 men på både F11 och X3:an streamar du ju din musik trådlöst via bluetooth - oavsett om det gäller spotify eller MP3. Så då slipper du sladdar och adapter...vill du ladda telefonen i bilen gör du det enkelt via USB uttaget (förutsatt du valt detta) med den vanliga IPhonekabeln.
cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Jag trodde naturligtvis att det var detta jag köpte. Jag bad att få en rekommendation. Först bad jag att få prata med en säljare som var insatt i denna typ av frågor eftersom broschyrer och hemsidor brukar skilja sig från verkligheten...

Ska kolla igenom instruktionsböcker ytterliggare en gång och se om jag blir klokar

Magnus

ee
31
eev
320d touring "BAVARIA" -08
Har också E91 med Radio Professional, med telefon knappar. hur vet man om den är BT förberedd?
Bilar med inbyggd blåtand har hajfenan på taket. Alla BMW med multiratt har telefonknapparna som standard.
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
För mig är den bästa lösningen:

iPhone som telefon via bluetooth, behöver aldrig bry mig, känner av när jag sitter i bilen.
En extra iPod som musikmaskin, hela mitt musikbibliotek, alltid inkopplad med den specifika BMW-kabeln.
Enkelt o bra
Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Har nyss kört både nya och fd 3-serien med Blåtand och inte lyckats få till någon som helst BT-streaming av t.ex. Spotify. Bara telefonfunktionen fungerar så att säga...? Krävs det tillval för att få BT-streaming eller vad gäller?

Sannolikt hade de bilar jag kört de billigaste BT-tillvalet då det var hyrbilar båda två...
Att kunna streama musik via blåtand i nya 3-serien är ett tillval som kostar 2000kr extra.
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Hej, tar upp denna tråd igen.

Har köpt en 335:a och har problem att få detta att lira.

Jag hittar bilen i telefonen och klickar på ikonen Bmw88845"" eller liknande och mobilen försöker koppla upp men inget händer...

Har provat flera gånger både med min Iphone 4s och tjejens Iphone 5 men får inte till det.

Finns det något knep?

//Granathen
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Problemet var jag, gjorde ett par saker i fel ordning, nu fungerar det perfekt och telefonlistan kopierades över på 5 sekunder! Kalas helt enkelt.

//Granathen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.