AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.541

Felkod Airbag 530i E34 :45 Resister too large drivers airbag

Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Ja har fått nedslag på bes ang airbag för hade ratt utan airbag och nu har jag införskaffat mej en ratt med airbag och kopplat in den men lampan blinkar precis som förut och har fått fel koder om motsåndet är för stort vad skulle det kunna bero på ? tips på va man skulle kunna göra ?

:49 warning lamp faulty

:45 Resister too large drivers airbag
ja
294
ja73
530dA X-drive Touring -13
Kabelbrott?

/Jonas
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
kan ju vara det har ingen multimeter tillgänglig nu så blir svårt att se förutom det man kan se med blotta ögat men ska kolla om det är ström fram osv..
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Nu är det så att jag fortfarande håller på med detta och nu har jag plockat ur instrumenthuset och det satt inte ens nån lampa till airbagen till min förvåning men nu sitter det en där :49 warning lamp faulty borde fått en att haja till! jag har en fundering och det är kan saknade av lampa till airbagen göra det det ger :45 Resister too large drivers airbag felkod? har inte kabelbrott så vad kan annars ge ett för stort motsånd??? någon som har nån ide? felkoden är väl lagrad nu när det inte har suttit nån lampa där och kanske behöver radera felkoden ?om jag inte får nån lösning på det här snart så kommer jag tjuvkoppla Abs lampan till airbaglampan så länge så jag kan bes bilen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.