AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.770

M-Test hur vanligt?

Hej ska åka o titta på en m3cab nu till helgen! undra lite hur vanligt det är att man gör mtest o liknande?
Motormännen har som jag förstått det lagt ner sin test anläggning , vad rekommendera ni att göra ?
eller går man bara på skick missljud osv ?

Mvh

Lite om hur mycket pengar det handlar om från start.

Ofta får du ju garanti från bilfirma eller du ska köpa privat?

Vissa bilfirmor är ju helt fucked up som det skedde för en kille som köpt från firma i Lund i annan tråd.

Känner du dig lite osäker, så hade jag bokat tid på besiktningen och be dem gå över den ordentligt och följ med dem under bilen också.

Hej! okej okej , är en 2002 , och ska köpa av privat person, Känner mig ganska säker på bilen faktiskt men man vet ju aldrig .. finns det försäkringar som kan täckka motorras? mvh

E
1.156
E
320 ci cab -04
Om du köper privat så råder jag till m-test. Att köpa beg. Bil är lotteri och en m-test minskar radikalt risken för en nitlott. M3 är dyr att laga, så en m-test är en billig försäkring. e
Det går inte längre att utföra ett M-test eftersom att Motormännen slutat att erbjuda den tjänsten.
Hej okej det var tråkigt att höra att det inte går att utföra mtest längre .. vad gör man då ? . det är ett privat köp .
Alternativet är väll att lyssna med närmaste bmw verkstad om de har tid att göra en check på bilen? Ta in den och kontrollera allt som kan krångla?
Hej ! jo har kollat med närmaste verkstad o närmsta tiden är i slutet på juni ... så vad gör man

Rätta mig om jag har fel, men har inte svensk bilprovning något liknande där man utför diagnoser och djupare kontroll???
Jo Carlsson. Det som jag nämnde ovan. Får tid samma dag. Typ drop in.
ja
18
jacken
Z4 SDRIVE 35I
320 XD F31
325 E90
Man kan som sagt kontakta Bilprovningen och göra en "Bildiagnos",där går man igenom hela bilen mkt noggrant (lack,repor,smutsfläckar osv) Allt som inte är normal med tanke på bilens åldern och miltal noteras.Man kan också passar på göra en "E-diagnos" (man kopplar OBD-läsare och läsa av eventuella felkoder som berör trafik säkerhet och miljö) Jag vet att man kan göra en "E-diagnos komplett" också men det inget Bilprovningen vill göra reklam för.Allt detta tar mellan 1,5-2 timmar och kostar 1750 kr.
Okej Låter bra ! , någon som vet något ställe i närheten av trelleborg som har drop in?

Så på rak arm finns de i Malmö vid Svågetorp Ikea/Biltema. Minns inte vad de heter, men grön/vita dekaler.
okejokej, hade underlättat om jag visste vad det hette;D tack för svaren iaf:)

BM
191
BMW-Björne
F10 530d x-drive -14
om det är en blocket-annons så finns det ju försäkringar att ta!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.