|
|
|
|---|---|
|
Min 525i-05 218hk går riktigt bra förutom 1 sak. När motorn blir riktigt varm vibrerar den mer än vanligt och det "durrar" i ratten och sätet och lite i växelspaken. Främst märks det i farten 105-120 mpå 6:an med varvtal 2500-3000rpm och gaspådrag.Bilen är välservad och välskött. Verkstaden säger att det är vanosen(renovering måste göras) som skapar detta vid belastning och dessa varvtal. Jag är skeptisk. Var kan jag hitta en riktigt bra verkstad som kan analysera detta. Finns det nån annan på forumet som känner igen problemet. Blien har rullat 10500mil. | |
|
låter som det är misständingar - eller spridarproblem vid viss belastning. uppstår det även vid lägre hastigheter om du accelerar med hög växel i? manuell eller automatare? avgasvärden ok? felkoder? |
|
|
Det är manuiell låda och märks tydligast vid accelleration på hög växel och främst på 6.an men även vid acceleration på 4:an, 5:an speciellt vid vartalen 2500-3000. Det "durrar" i både ratt och säte men vibrerar inte som om det är ngt med växellåda och kardan. Ringde till Auto 7H i Borås för att få hjälp och han sa direkt att det handlade om misständningar, skall dit kommande vecka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.