|
|
|
|---|---|
Verdi |
Lugn, det är inte jag som ska köpa ny bil den här gången. Det är min far. :-) Länk Regnr DCA 982, bilpriser säger Köppris 319 500 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare Privatpris 280 900 - 293 600 kr Uppskattat pris vid köp hos privatperson Som referensobjekt finns ett gäng splitter nya hos Hedin i Uppsala för 409 000:- T ex: Länk Haft mailkontakt med ägaren och hon hävdar att hon ska avveckla sitt företag och måste sälja bilen. Kostar 325 000:- att lösa den från leasingen så mindre än det vill hon inte acceptera. Utrustningarna verkar vara i det närmaste identiska. En fördel med den begagnade är att man får vinterdäck och motorvärmare på köpet. |
|
Är detta ett Mercaforum? Mats BMW CS #5847 |
|
|
Det går alldeles utmärkt att fråga om andra märken naturligtvis. Angående värdering så tog en fd kollega med sig sin GLK 220 och löste den från leasingen för 370' för ett år sedan, 1500 mil. Den saknade 4-matic men var i övrigt välutrustad ink navi osv. ------- //Lövet |
|
|
Vad restskulden på leasingen är speglar ju inte marknadsvärdet, oavsett hur mycket säljaren vill att det ska vara så eller ej ;) Jag har lite svårt att uttala mig om marknadsvärdet på GLK, men min uppfattning när jag letade bil (var insnöad på konkurrenten Q5 tidigare) så tyckte jag att GLK:n föll ganska friskt i pris även på ganska nya exemplar. Modellen kan jag tänka mig tilltalar vissa som uppskattar en fyrkantig kaross, bilen ser ju ganska robust ut. Tyvärr tycker inte jag att interiören matchar prislappen riktigt, den ser ganska intetsägande ut. Om man ser till prisdiffen mellan de två olika alternativen, så motsvarar den en milkostnad på ca. 25 kr/mil i värdeminskning. Enbart din far kan avgöra om han tycker det är värt att betala det för att få köra ny bil. Mvh/ Niclas |
|
| Tänk på att GLK nyss fick en Facelift som kan påverka beg värdet. Gillar fö modellen skarpt, lite tufft med den kantiga designen till skillnad mot alla andra som är mer eller mindre lika. De som ej har 4x saknar automatlåda som std vilket gör att de är billigare! Mvh | |
|
Heden: Jag uttryckte mig klumpigt. Det var en marknadsvärdering som hans nästa arbetsgivare köpte loss bilen för. Restvärdet var cirka 15.000kr högre. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Heden, Förlåt, men Q5 är en riktigt slätstruken bil i min bok. Lite för rund och saknar attityd. Typisk Audi med andra ord. ;-) Passo, Faceliften kom väl nu? Visst får man ha det i åtanke men så är det ju alltid. Pappa kommer förmodligen att ha bilen i princip livet. Han har haft sin nuvarande bil i över 14 år.Bilarna innan hade han i 6 år var, så han köper ju inte bil så ofta. Är därför väldigt mån om att hjälpa honom välja rätt bil. andreas, Dina siffror låter väldigt höga om man tänker på att man kan köpa en ny för 409'. |
|
Verdi: Fast det kunde man inte för ett år sedan ;) ------- //Lövet |
|
|
Jag såg idagen SvD att MB här i Stockholm hade bra kampanjpris på just GLK, från 339kkr om jag minns rätt. Ovanstående modell kostar 399kkr om jag minns rätt. Mvh/ Niclas |
|
Verdi |
Heden, MB i Danderyd har ett helt gäng kring 329'-349'. Men det är begagnade bilar som förmodligen gått som verkstadsbilar eller nåt. Mellan 1000 och 2000 mil och uttagna i juni förra året. Då får man dock inte vinterhjul och motorvärmare på köpet, så pappa ska åka upp till Sundsvall imorgon och köpa bilen jag frågade om för 325'. |
|
Den annonsen som jag såg gällde nya bilar. Gratulera din far till köpet! Mvh/ Niclas |
|
Verdi |
Heden, Upp till bevis! :-) Specar man en GLK 220 till rimlig nivå (drag, automat, 4wd, ACC osv) så hamnar man nära 500 tusen. Har alltså väldigt svårt att tro att de säljs för 339' helt nya även om viss utförsäljning sker inför faceliften. |
|
Länk Mvh/ Niclas |
|
Verdi |
Heden, Läste fel förut. Trodde att du menade att den här modellen fanns ny för 339'. Nu förstår jag. Dock så är 399' endast för leasingtagare och dessutom är den inte färdigutrustad för de pengarna. Men det är ett bra erbjudande. De har liknande på C- och E-klass också. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.