|
|
|
|---|---|
|
Hej! Satt på schmiedmann o drömde mig bort lite med allt kul som finns där och uppmärksammade att de hade extraktorgrenrör till bl.a. m54 motorn, nu hade de visst nån deal på det så för 4700kr fick man grenrör downpipe och sportkattar? Det känns som de borde finnas en hake nånstans? de känns FÖR billigt? De kostar ju knappat kattarna.. De är gjorda i rostfritt, jag har mailat dom o frågat angående kvalitén då jag köpt rostfria kinagrenrör förut som rullat typ 50mil sen spruckit rejält.. Nån som har erfarenhet av dom? Eller som kanske tillomed köpt grejerna? :) Enligt dom har de bänkat en 530 (e39) och fick ut 20hk och 37nm extra på dessa grejer =) | |
|
Har ingen erfarenhet av just dom produkterna du kollar på. Men andra produkter och företaget i sig har jag erfarenhet av, och de är verkligen inga bra sådana. Kvaliteten på dom grejer jag har köpt har inte varit mycket att hänga i granen. Inte företaget heller. När man ifrågasätter kvalitén på grejerna eller en leveranstid på 3 veckor på en förskotts betald produkt som finns i lager så får man extremt dryga och otrevliga svar och lite lögner. Så nej aldrig schmiedmann om du frågar mig, men det finns ju dom som är nöjda med dem också. |
|
|
Jag har beställt mycket från Schmiedmann och det har aldrig tagit mer än några dagar innan jag fått sakerna, även saker som inte funnits i lager. Kvaliten är helt okej fast jag har inte köpt något "mekanisk". Mest clips, emblem, blinkers osv. |
|
|
Tycker Schmiedmann alltid skött sig utmärkt när jag haft med dem att göra! Jag har dock bara beställt via telefon och sedan handlat över disk direkt i butiken i Kungsbacka - har alltså ingen erfarenhet av mailkonversation med dem. Kvalitén på sakerna skiftar, men jag har aldrig varit missnöjd - regeln att man får det man betalar för gäller ju även här... Oftast finns det flera alternativ - de säljer ju inte bara Kina-delar, utan även delar från t.ex. Meyle och original BMW delar. /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Håller med e30cabbe, man får vad man betalar för.. Deras billiga kinadelar skulle jag nog akta mig för, iaf om det gäller viktiga delar som bromsdetaljer, styrleder mm. Däremot skulle jag nog kunna tänka mig att köpa plastdetaljer som blinkers, spoilers mm. Men även här får man vara beredd på att passningen kanske inte är helt hundra. ------- Min bil suger inte... |
|
| Schmiedmann har säkerligen inga "super-duper" inköps kanaler. Vad jag säger är att mycket av prylarna hos Schmiedmann kan du hitta till ett betydligt lägre pris på tex ebay.de. Själv handlade jag från Länk köpte "märkesprylar" (ATE, Bosch, SKF osv) men även ett märke de kallade för "BOLK". BOLK verkar vara ett mellanklass märke som säljs av MAPCO, en tysk reservdelsfirma, de brukar i regel ha helt OK grejer. Priserna var fördelaktiga, tex ATE bromsskivorna var 500kr billigare/st än på ebay.de. Förvisso så ingår belägg på ebay.de men jag då jag ville ha värre belägg än original så... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.