|
|
|
|---|---|
|
Jag gjorde en tripp runt i Europa och tittade på tävlingsbanor på ett par veckor nyligen i min 318is. Då jag tycker om att skriva så drog jag ihop några rader om resan på Länk Tyvärr har jag inte fått till några bilder än, men det kommer framöver, hoppas jag. | |
|
Länk Tydligen blev det nåt knas med länken... |
|
|
Vilken fullmatad resa! Bra skrivet. Mvh Björn |
|
| Bra skrivet (som vanligt)! :) | |
|
Mycket intressant läsning... Du verkar ha haft en trevligt resa... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Intressant resa! Bra skrivet! Skall själv ner till Nürburgring i helgen... kan knappt vänta! Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- |
|
|
Bra :0 |
|
|
Bra skrivet... det verkar som du hann med det mesta. |
|
|
Kul att det uppskattas att man skriver! Jag missade Hockenheim, förstås, men det får bli en annan gång. Funderar på att göra motsvarande resa i Storbritannien nästa år. Där ligger inte banorna fullt så långt ifrån varandra. |
|
johanskji |
Underbar resa, jättekul att läsa! Hoppas det kommer mer i samma stil! Jag ska köpa en, jag lovar! |
|
Intressant resa! Gjorde själv en liknande resa med tre kompisar. Var borta i nästan fyra veckor. Och det verkar som om att vi åkt samma väg nästan. Prag, Österrike, Venedig och Nice bl a. Fast jag åkte "andra hållet". Maranello och Monaco var jag förstås i. Mycket härliga vägar har passerats! Fast hur sjutton lyckades du bränna 20 papp? Jag gjorde av med 10000 plus bensin 1500 kr. 680 mil och det blev ca 6000 i bensinkostnad. Förbrukning 0,97 (mkt hårdkörning). Japp nästa år får det blir Storbritannien! Samma för mig. Tack hej |
|
| Fast vi var ju fyra st som delade på bensinkostnaden i och för sig. Men vi bodde även på hotel varje natt. | |
|
Verkligen kul att läsa. Ser fram emot att få se bilderna. F ö skönt att man slipper vara motorjournalist och tvingas testköra långsamma Ferraribilar i bara 275 på Ringen. Vilket sk-tjobb... My Bimmer is my mistress |
|
|
Stavros, Svenska kronan är ganska värdelös... Ungefär 5500kr i soppa (kostade €1,15 i Holland!!!), F1-biljett 2400kr, hotell snittpris c:a 500kr/natt, jag åt ibland och inte bara på McDonald's. Dessutom köpte jag en T-shirt av Arrows eftersom de verkade behöva pengar, en del souvenirer i diverse butiker och vips är pengarna borta. 600kr gick ju åt till 6 varv på Ringen också. |
|
|
I och för sig så får ju du betala hotelnotan själv... Vi delade ju hotelrum på två pers och ibland på fyra pers! |
|
|
Nu har jag uppdaterat med några få bilder. Jag har fler (ungefär 150-200st), men kan inte lägga ut hur mycket som helst hos Lazzat MK. Den gamla länken funkar inte längre... Länk |
|
|
Tack vare Markus Ek har jag fått lite utrymme för mina semesterbilder. Kom gärna med kommentarer! Länk |
|
|
Den velodromkurvarn bland bilderna i index 2 är bara för mycket. Skulle ge ganska mycket för att få köra i den om den vore i gott skick. Hur fräckt som helst. /Anders C |
|
|
Anders C, Velodromen på Monza användes fram till 1966. I filmen Grand Prix som gjordes det året är det fartbilder därifrån. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.