AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
568

Större bromsar

PB
66
PBobbenB
323i E21 -82
Har funderingar på att fixa större bromsar på min 323i E21 -82 och jag undrar om det är någon som vet om det finns större bromsar som passar från någon annan BMW modell som man kan använda eller kanske från något helt annat bilmärke??
Du får undersöka lite på egenhand , Alpina satt ju en 2,7a i den dom kanske även fixade bromsarna

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
PB
66
PBobbenB
323i E21 -82
På egenhand??

Det var liksom därför jag frågade, för det finns ju folk som har mycket mer erfarenhet än jag på det området...
Jag har ju inte en blekaste aning...
Man kan väl få på de flesta... men det krävs lite ombyggnad.

Grusse
Om du har tillgång till svarv, så kan jag tipsa om att ta bromsskivor från M3 eller M5 och svarva ett nytt centrum i aluminium och eftersom att du har 4-bult på din. Eller så köper du vw corrado G60skivor, dom har samma bultmönster som din bil och en diameter på 280mmx22mm. Enkelt och billigt. Oken kan du ju ta från t ex en M-modell också, tror att dom ska passa på din bil utan modifiering. M3 E30 har ju 280mm skivor som standard, men tjockleken är 28mm men då får du göra distansbrickor mellan bromskolv och beläggen, så att du inte trampar ur kolvarna.

Vill du ha värre doningar, så kan du köpa porsche ok i aluminium. Men då får du även modifiera fästet för oket.

En sak till, tänk på hur stora fälgar tänker du ha på bilen så att bromsarna får plats?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.