|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag funderar litegrann över det här. Måste man plana toppen inför byte av topplockspackning till en 3-lager mls. Om inte, hur kan man bedöma skicket på topplocket? Länk Tacksam för snabba svar! / Jakob | |
|
En mls packning kräver planare topp och block. Och på bmw motorerna verkar dom vara extra svåra att få täta. Det står ju till och med allt du behöver veta på infon till packningen i länken du skickar. TEX "topplock och block måste vara 100% plana" Vad ska du köra med för laddtryck osv? |
|
|
Ja jävlar där står det ju haha. Hade tänkt mellan 0.7-1 bar. Vid planing, vill de ha block och topp helt nakna från delar? |
|
|
1 bar kan du utan problem köra original packningen Ja helst ska dom vara tomma då man måste tvätta bort allt metallspån. |
|
| Aha okej visste jag inte men jag slänger i packningen ändå. Vet du om man behöver nåt special verktyg för att strippa block och topp? Jag har ju som sagt aldrig gjort detta förr så kan va skönt med lite kött på benen:) | |
|
Det ska går bra med vanliga verktyg. insex, torx, sexkant. Toppen är lite knepig å få isär, just när du ska knacka ut vipparms stängerna. vrid kammen så att bara en vippa ligger an (den som ska lös först) sen ska det bara vara att köra vidare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.