|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Om jag accelererar hastigt (fullgas) från nära på stillastående så släpper fästet på ettan och tvåan (vilket väl inte är ett problem i sig,) men bilen drar en del åt höger med bakvagnen när så sker; och detta undrar jag om det ska vara väntat eller om det beror på något slitage? Bilen tycks alltid i sådana fall dra bakvagnen högerut (mot passagerarsidan då,). Jag föreställer mig att en bil som helt 100% i bussningar och hjulinställningar inte borde kasta ut bakvagnen vid en fullgasrepa rakt fram? Det är inga jättekast, men det är ändå så att jag får parera den lite. Någon som har några idéer kring detta? Bilen i övrigt går hur fint som helsti övrigt. MVH Kent. | |
| Samma resultat när ni är två i bilen, dvs jämn belastning..? | |
|
Jag har ingen aning. Får kolla det framöver. Kör inte så värst mycket med bilen och det känns inte motiverat att varmköra bilen bara för den saken skull. De menar att det kan bero på viktfördelning? Så mycket kan det väl inte spela roll? Bilen har ju diffbroms så den ska ju driva med båda hjulen? |
|
|
Ja, så tänkte jag i ett försök att vara kreativ.. :) Vill även minnas att Z3M hade ett typfel på karossfogar som sprack i bagageutrymmet, men det kanske endast gällde Coupé..? |
|
|
Det gällde även roadstern. Och när jag köpte min bil så hade den släppt lite svetspunkterna kring upphängningen; men det åtgärdades av bmw strax efter köpet. Sedan dess har jag kört knappt hundra mil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.