|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Igentligen har vi alla förstått att man inte ska köra omkring med 50bars tryck i vanos. Det är vi alla överens om. Men det fungerar uppenbarligen för tex Beyma med ny regulator. Så bevisligen sitter felet i regulatorn. Eller hur? Eftersom den är tyst med högre tryck som vissa påstår att det blir med ny regulator. Men jag ska posta en film när min motor står på tomgång med varm olja och ny regulator så sätter vi sedan punkt för denna tråden och konstaterar sen att det inte behöver vara så dyrt att fixa till pärlora. Och givetvis går det inte att få tyst på en vanos växellåda med glapp i. Då krävs en ny låda. Vissa har ju lämnat sin vanos till drvanos med rassel som följd efter 300mil. Elmgren hette han som fick tillbaka rasslet om jag inte minns fel. Det gör ju att man tror ändå mer på att regulatorn är boven. Detta är som sagt inget jag tar ur luften. Nu slutar vi kivas och håller liv i tråddn men på ett possitivt och trevligt sätt. /Fredrik |
|
|
Skulle byta O-ringar till magnetventilerna idag mest i förebyggande syfte. Dom gamla oringarna såg liksom platta ut och fyllde hela "spåret" som dom ska ligga i medans dom nya inte fyllde hela spåret. ska det vara så att O-ringarna ska vara aningen för små gentemot "spåret" för att det ska finnas plats när dom pressas ihop? Och att dom gamla har tappat sin form och därför fyller upp hela "spåret"? eller har jag helt enkelt fått fel O-ringar? Tänkte det var bäst att ställa frågan här innan jag byter. |
|
|
Dem gamla är oftast stenhårda och helt platta. Så blir dem med tiden. Tror nog du fått rätt. De rätta måtten kan du ta reda på här på ap. Står i en vanostråd. Kommer inte ihåg de i huvudet. |
|
|
Beställde nu regulator i fredags :) kostade 1370 kr med alla oringar å packningar sen filterskruven med packning ca 140 kr men leveranstiden :S ca 2 veckor så när jag fått hem allt ska ja fixa före å efterfilm också :) håller sj tummarna på en knäpptyst vanos Tysk kvalité ;) |
|
|
Hur gick den med nya regulatorn? Vart det någon film? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.