|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Terry N |
Avstå, det dyker snart upp en bil till salu som du slipper ha dålig magkänsla inför. Många varningsklockor i denna tråd, hammars bil är ytterligare en!! Man blir lätt väldig blind när man hittar en kärra med för en själv kanonspec, men man måste sakta ner den känslan och researcha ordentligt när man köper bil. (Jobbar på en myndighet där research i skumrask är det enda vi sysslar med). |
|
Har i dag varit och vallat E39:an och sambon neråt i landet och kollat på bilen tråden handlar om. Första intrycket var! DENNA VILL JAG HA, detta var på ca 5 meters håll. Jag går snabbt förbi bilen på väg in och ska prata med bilhandlaren. Jag noterar en liten repa på stötfångaren bak.... Konstigt tänkte jag eftersom handlare sa i telefonen att det bara fanns en repa på bilen och den skulle sitta på stötfångaren. Sagt och gjort går jag in och presenterar mig hos handlaren som till en början verkar väldigt serviceminded och trevlig. Vi går ut till bilen och han ger mig nyckeln och säger att jag ska komma in "om det är nåt".. sen går han in och sätter sig på kontoret?!?! Jag och sambon kollar konstigt på varandra.. Jaja, vi börjar kolla och efter 1 varv runt bilen så har vi hittat följande fel: Flertalet repor på stötfångare fram och bak. Både fram och bakstöt är ganska rejält skrapade, bakstöten är dock mest illadäran där det ser ut som någon försökt lasta in en lastpall i bagaget på bilen. Rejält intryckt lastkant. Vi hittar också repor på dörrar och skärmar. Rost finns på insida/framkant av 3st!!!! av dörrarna samt bagagelucka där glasrutan slutar. Han "glömde" visst nämna detta. Visste redan här att jag inte ville ha bilen men tänkte att en provtur kan man ju alltid ta efter att ha kört ca 30 mil för att titta på bilen. Nya motorn kändes trevlig. Minimal med turbolag. Bilen kändes väldigt stötig (vägen kändes mer än med E39:an med sänkning och 19") antar att det var RTF-däcken som gjorde detta. Styrningen kändes väldigt opersonlig i jämförelse med E39:an, kanske aktiv styrning eller nåt på denna, ja vet inte. Dock så upplevde jag något väldigt konstigt när man körde över ojämnheter så kändes det ungefär som att bilen skulle varit midjestyrd eller nåt. Kanske dåliga bakvagnsbussningar? I övrigt så kändes den väldigt "ny" men det var alldeles för mycket att göra på den men har man bra kontakter på lack så kan den ju bli en fin bil. Miltalet tvivlar jag dock inte på. Tittade jag på slitage på framlycktor, pedaler, ratt och övrig inredningen så motsvarade det milet som står på mätaren. I alla fall så blev tack och adjö. Råkade dock hitta en annan bil på hemvägen så resan var inte förgäves. Uppdaterar med bilder på nyförvärvet senare i veckan, Hämtar den på tisdag :D Mvh Chrille |
|
|
Kan tillägga att LCI-bilen kändes inredningesmässigt ganska racklig, Ganska mycket plast som skramlade och levde vid ojämnheter till skillnad från Pre-LCI bilen jag köpte som var helt tyst i i inredningen och kändes mycket bättre ihopskruvad. Vad man har hört ska det ju vara tvärt om :D Mvh Chrille |
|
|
Det ska det vara också. Det enda som skramlar i min är barnstolen. ------- //Lövet |
|
|
Det löser du genom att alltid ha barnet med dig när du är ute och åker :D Mvh Chrille |
|
|
Ja den omtalade bilen ligger ju fortfarande kvar. Länk Står kvar hos samma handlare och har gjort sedan jag var och kollade på den i somras. Kollat upp den lite närmare nu eftersom priset börjar bli bättre och efter lite diskussion kan bli riktigt intressant trots sina brister. Nästan lite bra för att vara sant... tyvärr är det också så det är. Bilen hade 2010-10-28 rullat 172 157 km. Vid regbesiktning ca 6 månader senare 2011-03-08 står det 159 377 km på mätaren. Hur mycket den rullat framåt det halvåret kan man ju bara spekulera i utan att man tar kontakt med den tyska säljaren men här stannar jag. Någon annan får gärna forska vidare. Bilen är nu helt ointressant för mig. Sökord: CNC891 CNC 891 WBAPX51060CZ90959 Jag skriver som någon annan brukar skriva här på forumet. Alla importerade bilar är skruvade tills motsatsen är bevisad :D Mvh Chrille aka. Chriz Loud Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.