|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Denna bilen känns ganska prisvärd och är om man bortser från halvskinnet och färgen precis vad jag vill ha. Prismässigt känns den rätt men jag har en dålig magkänsla... Någon som vet något? Länk Mvh Chrille | |
|
Importerat för ett år sen med 16k mil på mätaren. Den verkar ha lite lackarbete. Jag ser flera repor på bakluckan, bakre stötfångaren samt huven. Ganska fin spec med bla navi + HUD samt bluetooth: Type Value VIN WBAPX51060CZ90959 Type code PX51 Type 525D UL (EUR) E series E61 (MUE) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M57/T2 Displacement 3.00 Power 145 Drive HECK Transmission MECH Colour CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Upholstery ST/LE FLASHLIGHT/SADDLE/ANTHRAZIT (GGAT) Prod.date 2007-09-12 Code Description (EPC) S1CAA Dummy-SALAPA S1CBA CO2 equipment S261A Side airbags for rear passengers S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135 S320A Deleted, model lettering P337A M Sports package S386A Roof railing S423A Floor mats velours S428A Warning triangle and first aid kit S430A Interior/outside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automatic-dip S439A Interior trim finishers S442A Drink holder S481A Sports seat S494A Seat heating driver/passenger S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S522A Xenon Light S524A Adaptive Headlights S534A Automatic air conditioning S544A Cruise control with brake function S563A Light package S5ACA High-beam assistant S606A Navigation system Business S610A Head-up display S612A BMW Assist S616A BMW Online S633A Preparation, mobile phone, Business S672A CD changer for 6 CDs S698A Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control, Teleservices S6FLA USB/audio interface S704A M Sports suspension S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package P735A Basic Package S760A High gloss shadow line S761A Individual sunshade glazing S775A Headlining anthracite S7SNA Navi Business/mobile-ph.prep. Bluetooth L801A NATIONAL VERSION GERMANY S863A Dealer List Europe S879A Bordliteratur deutsch S8S8A Country-specific navigation control S8SAA Navigation access request,country-spec. S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SPA Control unit COP P9BDA Business Package Code Description (EPC) S548A Kilometre speedo S851A Language version German |
|
|
Hej! Jag ser att det är något skumt på huven något annat ser jag inte. Bakluckan ser jag inga repor på? Vart sitter dom? Syftar du på det vita som är på varje sida bmw märket så är det ju en reflektion från parkeringsplatsernas markeringar eller? Vad tror ni om miltalet? Ser inte strålkastarna ganska blästrade ut för det miltalet? Mvh Chrille |
|
|
Så ser en front ut efter 18.000 motorvägsmil. Det kanske är vita streck på bakluckan samt bakre stötfångaren som reflekteras från marken. Tittade endast lite snabbt. Jag tror miltalet stämmer. Den hade ju gått 16k mil vid importen 2011, vilket är runt 4k mil pr år i Tyskland. Kolla vem som importerat bilen samt kolla bilens servicebok och evt garantireperationer med BMW, först då kan en evt skruvning uteslutas. Men jag tror det stämmer. |
|
Verdi |
Kunde man få halvskinn med M-sportpaket på E61? Trodde det var alcantara eller helskinn so gällde. Men det kanske bara är på E9x och F1x? |
| Visst kunde man det. :) | |
|
Har fått ner priset något på den nu så det lutar nog åt att det blir affär och bilen är i skicket säljaren säger. Säljaren är tyvärr inte samma person som ägaren. Bilen är kreditköp via WasaKredit, hur i hela friden går det där till? Gör jag affären med säljaren eller ägaren? Jag vill ju inte ha skulden som finns på bilen? Miltalet oroar mig fortfarande. När bilen importerades så reggades den på en privatperson. 2 dagar senare på en bilfirma och 2 dagar efter det på nuvarande ägare. Nu får jag dock reda på att BMW inte vill lämna ut uppgifter om garanti rep i tyskland så hur ska jag verifiera mätarställningen? Tips och råd mottages. Tack på förhand! Mvh Chrille |
|
|
Historiken är precis som bilar som skeppats över bara för att bara tjäna pengar på. Tyvärr inget bra tecken. Att ägaren och säljaren är olika personer är också rätt skakigt. 1) Ring finansbolaget och ta reda på restskulden 2) Betala skulden direkt till finansbolaget 3) Betala resten till ägaren Innan du gör det så ber du ägaren begära ut garantireparationerna. Vägrar han - köp inte bilen! ------- //Lövet |
|
|
Usch den där bilen osar lång väg...funderat på att importera en själv direkt från BMW istället? Lite dyrare men du slipper köpa grisen i säcken... |
|
|
I vanliga fall hade jag letat vidare men prismässigt så ligger den väldigt väldigt bra till för att vara en Facelift och M-Sport. Jag ska ringa finansbolaget i dag och rådgöra med dom hur man lättast och säkrast löser skulden. Mvh Chrille |
|
| Kan du få tag på en kopia av bilens Farzugbrief, och se vem som sålde bilen i Tyskland? Sen ringer du firman/privatpersonen och kollar historik. | |
| kopian får du om du ringer till transportstyrelsen och frågar snällt - sen ringer du eniro utlandstjänst, får numret till ägaren i tyskland och frågor således denna om mätarställningen vid försäljningen. Done! | |
|
Annars så hämtar du en i Tyskland: Länk Den kan du ha hemma för 140.000 SEK, visserligen ingen M-Sport, men med nya Navi Professional och aut. låda. ;-) |
|
|
Osar katt :) Dumt att chansa också för att sedan upptäcka att man blev blåst. |
|
|
Eller så köper man en sv.såld ärlig bil istället: Länk ;) ------- //Lövet |
|
|
deejaywasp skriver: "I vanliga fall hade jag letat vidare men prismässigt så ligger den väldigt väldigt bra till för att vara en Facelift och M-Sport." Det här är urtypen för en situation när man kan bli blåst. Varningsklockor ringer, men priset är så bra... __________ Mvh Grelle |
|
|
Talade med WasaKredit i dag och affären görs enklast upp på banken mellan mig, ägaren och handlaren (om han nu vill vara med). Kraven är manuell och M-sport så utbudet är smalt till och med i tyskland. Stämmer milen på denna så är det ju inte värt att åka dit om "bilen" redan finns hemma så att säga! Jag kommer att kräva utdrag på garantirep innan affären blir av. Mvh Chrille |
|
|
Mkt bra inlägg av dig Grelle! deejaywasp: Har du kikat på bilen? BMW M-POWER |
|
|
Håller med Grelle! Man undrar ibland hur skojarfirmor kan gå runt, men även fullt fungerande vanliga människor kan tappa huvudet när bilbytardjävulen bitit tag ordentligt. Nu vet jag inget om den aktuella bilen, men jag hade tänkt både 1,2 och 3 gånger på att genomföra den här affären med tanke på den bakgrund du ger. Varför skulle en bil tas in av en privatperson (vi kan anta att denna person är en bullvan), säljer bilen till en firma efter två dagar som säljer den vidare efter ytterligare två dagar. I bästa fall så håller firman på med skumraskaffärer och vill smita från skatt eller moms, och bilen visar sig vara schysst. I värsta fall är det skumraskaffärer och bilen är skruvad, krockad eller på något annat sätt inte OK. Firman är en enskild firma och har aldrig omsatt över 1 miljon kronor. Sannolikt finns inga pengar i bolaget att hämta vid en eventuell tvist. |
|
|
Jag har inte kikat på bilen än, planerar att åka och göra det på söndag. Enligt uppgift är firman reko, i alla fall när det gäller den ekonomiska biten. Mvh Chrille |
|
|
Jag noterar en skylthållare bak från Hammars bil, dom som har importerat den? Länk Länk Skall bli intressant att se historiken på denna bil BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.