|
|
|
|---|---|
|
Hjullagret höger fram var kasst, så ett nytt beställdes från england och kom med posten. I verkstan mätte dom den som satt på och kollade på den trasiga och den nya att det är rätt del vilket det var. Bytet genomfördes och så fort jag rulla ut från verkstan börja ABS och Antispinn varna i instrumentpanelen. I I-Driven varnas det om ABS som är ur funktion, och att Flat Tyre systemet är ur funktion. Felkod 5e50 fick jag fram när vi felsökte fast datorn sa "Okänd Felkod"... Någon som har tips? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du har inte råkat få ett lager som inte har triggerpunkter för ABS i lagertätningen, det förekommer nämligen har jag noterat vid ebay köp tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Triggerpunkter? Vidareutveckla det snälla, är inte så high på bilmeckande :) Tack! |
|
|
Hej, hittade ingen riktigt bra bild, men ett exempel som duger. Tiggerpunkterna är "kuggkransen" på bilden. På din bil sitter triggerpunkterna på den svarta tätningen på kullagret. Det är som små upphöjningar som givaren läser av. Typ som dalar och toppar. :-) Är den svarta tätningen helt slät som på bilden så kan givaren inte läsa, och det blir fel. Länk Mvh H |
|
|
På bilden i länken kan man se (lite dåligt) en antydan till ojämnhet på tätningen. Det syns mkt bättre i verkligheten... Länk |
|
| Tack!! Då tror jag att jag förstått! Verkstan får kolla upp det idag och om det är fel hoppas ja iallafall på pengarna tbx av killen i England. Tack för hjälpen!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.