|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har uppfyllt en gammal dröm och köpt mej en E31 (850). Köpte en billig sådan. Har varit medveten redan vid köp att detta kommer att kosta mej en slant att få ordning på "henne" :) Nybesiktigad och fin stod hon i garaget, när jag häromdagen upptäckte att bilen läckte olja och bromspedalen går i botten när jag trampar hårt :( Har troligt lokaliserat felet till att det är ASC-huset, sidan om bromsservot, som läcker. Undrar om ASC (antispinn) finessen ligger i samma paket som ABS:en. Är detta samma ventilhus? Är jag ensam om detta felet? Från samma paket löper det en luftnippel upp, vad fyller den för syfte? Är det byte till nytt som gäller eller finns det någon annan väg att vandra (renovering)? Tacksam för svar, känner mej lite nere nu, kört 20 mil sen nybes UA:( Sommaren är ju snart här:) Njut av livet :) Martin Rydell | |
|
Hej Martin Tänkte höra vad du kommit fram till i detta caset:-) Jag försöker själv luska i om faktiskt bromspedalen ska gå att trycka ner i golvet när man lägger ordentlig Kraft på ,bromsar har jag hur bra som helst men gillar inte att pedalen går ner i golvet vid typ:panikbromsning Mvh Sören |
|
|
Hej Martin, Kul! Jag förverkligade samma dröm ganska exakt två månader innan du gjorde det. Det var dessutom också ett renoveringsobjekt. Som du ser så har jag startat flera trådar i ämnet. Hur har det gått med bilen? Vad har du renoverat? Hur lång tid tog det? Låt oss diskutera lite? Alexander |
|
|
:) Trodde att jag var ensam :) Bilen står undanställd för vintern, hade en intensiv period i somras då jag febrilt letade fel. Byte ASC-ventilpaketet pga fel på antispinnen, löste det felet...dock läckte bilen lite hydraulolja vid kraftigt tryck på bromsen med motorn igång. Inga stora mängder, men ändå. Hade bilen inne på verkstad, där den stod i ca 2 månader, det konstaterades efter många samtal att de inte kunde göra vid det :( Körde hem bilen... Håller på att ladda upp för nya tag.... vill man få något gjort så får man ju oftast göra det själv :) Så för att svara på frågan, min pedal sjunker fortfarande till golv :( AlexanderK: Absolut, kul att prata med någon annan som också köpt en "sedelätare" :) Njut av livet :) Martin Rydell |
|
|
Hej Ok,jo börjar bli mer övertygad om att felet sitter i bromsservon 34 33 1 161 950 ,och det är väl ok men priset på Denna är lite väl högt,kanske man skulle ta en tur till skroten... Mvh Sören |
|
|
Hej Min bil har gått 23000 mil , hade gått 18500 mil 1996 när jag köpte den från Belgien. Sedan dess: Bytt spolarpump,bytt vindrutetorkararm vänster,bromsskivor och klossar runtom samt handbromsbackar,renoverat takluckan,bytt ett relä för innebelysningen,stötdämpare runtom,styrleder,bussning i bakvagn,rensade kattarna. I tillägg byttes hela fronten efter kollision med ett rådjur,tillkommer naturligtvis all normal service som oljor och filter. Kan tillägga att det är den bil jag ägt längst tid,brukar normalt ledsna på dem efter max 3 år men inte denna. :-) |
|
| Kan du inte lägga upp lite bilder på den, eller berätta mer om vad du gjort? Jag har dokumenterat det mesta i min Blogg AlexanderK här på Autopower. | |
|
Alexander, Man måste vara promedlem för bloggen ;) Mvh S |
|
|
Hej igen, återkommer om vad jag gjort på min bil....så fort jag vågar öppna kvittopärmen :) Jag är antagligen inte ensam när det gäller tanken "Du ska bli så fin, bara detta och detta OCH DETTA....." :) Men visst, när jag är ute en sväng så känns det jävligt bra. Njut av livet :) Martin Rydell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.