|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Går det att byta kardan infästningen på klumpen ifrån en E36 M3 (188)? Har just nu en helt vanlig kardan med M3 bakvagn på min E36 Men har även kommit över en M3 kardan, den med stora infästningen, så för att kunna montera den behöver jag ju byta även på klumpen Så om de nu går, hur går ja tillväga? Tacksam för svar /Robin | |
| Ingen som har koll på de?:) | |
| Varför ska du byta kardan om du inte har en passande slutväxel? | |
| Om jag tolkar dig rätt så har du en M3 klump med 328 fläns, dvs någon har bytt fläns för att det skall passa på 328 kardanen. Således bör du ju kunna byta tillbaka till M3 fläns och montera M3 kardanen? | |
|
Anders-72 Jag har M3 bakvagn, med andra ord en bakaxel ifrån en M3 3.0! Så slutväxel har jag, och ZF låda. Just därför vill jag byta, så átt jag har M3 drivlina hela vägen, exklusive motor då. flashg Ja precis så de ser ut, ja de borde ju gå att byta.. Har dock inte riktigt förstått hur? Och M3 flänsar verkar ju inte växa på träd heller direkt:u |
|
|
Orginal kardanen håller nog ska du se :) Och m3an har väll 210 diffen och inte 188?????? |
|
|
De ororar jag mig inte de minsta för, men de är just vetskapen om att de sitter en riktig M3 kardan där när de andra ändå är M3:) Ja på 3.2 sitter de 210 diff, men 3.0 har 188. Möjligt att de kanske finns 3.0 med 210, men inte allt för vanligt isåfall:) |
|
|
Vad är skillnaden på 3.0:ans bakvagn mot din original 2.8? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Menar du hela bakvagnen eller bara klumpen? Skillnaderna på hela bakvagnen är nog en hel drös. Men de skiljer sig ju i utväxling, 328 original 2.93 och M3 3.15 Andra bärarmar och drivaxlar Större fläns för kardan mot klump Andra hjulvinklar har jag hört? inget bekräftat för min del! /RObin |
|
| Men nu sitter de ju en bakvagn från en 3.0 på min 328, så just därför vill jag även ha dit just den kardanen:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.