|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte byta till sportsystem, byta till K&N filter och chippa en 325i 92. jag undrar hur många hästar till får jag? | |
|
Kring 15 hk... Mvh Marcus |
|
| Svårt att få mer hästar hos en vanlig insugsmotor... | |
|
Det kommer nog att låta som om den går bättre i alla fall.. Förlåt om jag låter negativ, men förvänta dig inga underverk! |
|
|
Jag har K&N open air filter på min 318 och tycker allt att dem blev lite piggare på gasen, har även ett simons sport systen på G så man får väl hoppad på att det kommer göra något i öronen. :D Men som micke80 säger så kommer den låte mer som att den har mer HK en vad den igentilgen har. /Niklas |
|
|
Ca 20-25hk skulle jag tro att du kan få utt! Men bilen kommer att låta mer en va den går!! =/.. ICQ:156184211 |
|
|
Kollar man vad alla försäljare säger om vad chip, luftfilter och sportavgas ger så skulle du teoretiskt sett kunna få ut så mycket som Castagna säger ca 20 hk.. Men jag skulle nog säga att du skall vara glad om du får 10 hk... Kolla annars in på t ex Länk och fundera lite över varför de byter så mycket mer när de bygger dig ett kit som ger 25 hk vilket jag skulle tro att det är 25 garanterade hästar... Med detta är helt o hållet min åsikt och uppfattning.. Vill du få bättre flås i din maskin så att du märker det så sätt i en turbo, ca 35 000 kr.. Då märker du det ordentligt men kan få vissa problem med sbp. Annars kan du göra så att du gör som du har tänkt: Chip, luftfilter, avgas och samtidigt lägger till trimkammar, extraktor grenrör och kanske att du portar toppen. Då bör du i sämsta fall få ca 25 hästar till i alla fall. Hoppas att du blivit lite klokare. Kolla på Länk där hittar du mer info om du letar lite eller kanske t.o.m ringer dem och hör. Lycka till! |
|
loqman |
Jag har AC schnitzer sportavgassystem på min 325:a -93 och den har gjort underverk. När jag kör om M3 eller lägger mig sidan av en MC och gasar i botten så tror de att det är en raket som kommer. |
loqman |
Det är ju för fan därför man kör BMW, Jag gör av med 100-150 kr bensin dagligen bara på ingenting. |
| Underverk sker endast med turbo laddade bilar :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Läs vad en VIS man har för åsikter: Länk Länk MVH Hasso |
| loqman: Visste inte att AC schnitzer tillverkade jetmotorer? | |
loqman |
Faktum är att de gör det. Kunde du inte komma med något bättre. Eller har du så tråkigt att du måste komma med dina vettiga komentarer. |
| loqman: Jag tycker nog mest att det var roligt. Fast jag kunde inte bräcka din nivå med att skrämma m3or och hojar med din 325a. Tänkte om dom gjort något speciellt. Drömmare! | |
|
Plocka bort katten när du ändå är på G, där har du några hästar åxå... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingen mer än jag som kört fordon med 20.000 hkr.:)) MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.