|
|
|
|---|---|
| Hej går i tankarna att sänka bilen då den är skyhög fram trots att jag har m-sport chassie. Så min fråga är vad ska man köra på sänkfjädrar eller coilovers? Är ju mest sugen på coilovers eftersom man kan ljustera höjden precis som man vill men är rädd att bilen blir för hård? Har kollat på schmiedmanns sänkfjädrar dem har ett kit som sänker 50/35 minus ca 15mm eftersom jag har original sportchassie. Coiloversen jag kikat på är från FK Länk. | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Ett tips förstör inte bilen, den är och bör förbli ett lok. Bra väghållning jämfört med mindre sportigare modeller går ej att nå.. |
|
De är dock galet fula osänkta. Bilsteins B12-kit ska ju va en bra kompromiss. |
|
| orginal nissarna har talat :P klart du ska sänka din bil om du vill har själv bytt till SPAX coilover på min 750 e38 i våras, som är justerbart från 35-80mm sänkning och stötdämparna är justerbara i 28 steg i hårdehet kan varmt rekomendera detta. visst blir den lite hårdare men man slipper bli sjösjuk som orginalfjädringen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.