|
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken säger. Bytte detta på min 330xi touring -01 men det finns fortfarande ett litet kluck kvar på ena sidan, vad kan det vara som låter? Det har blivit bättre då det var trötta bussningar men som sagt, det är fortfarande inte 100. Farsan funderade på om det kan vara fjäderbensstödlager kanske, vad säger ni som har koll? Vad mer kan det vara och vad är mest troligt? | |
| Ja, fjäderbenslagringarna är starkt misstänkt. Även själva stötdämparna kan klonka om de är dåliga. Titta om det är kladdigt kringtätningarna vid kolvstängerna och ta tag och ruckla på fjäderbenet med bilen hissad och känn efter glapp i lagringen. | |
|
Var på en förbesiktning igår och enligt BMW så är det krängningshämmarstaget på höger sida som är glappt igen. Dom bytte jag för ett halvår sen. Köpte från schmiedmann.se. Tycker att det är knepigt om det är det som klonkar men jag misstror ju inte en bilmek heller som jobbar med sånt där varje dag... Skönt om det är sant iofs, inte många hundringar och enklare arbete. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.