|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Max: solskydden monteras med clips där en del kläms mellan ruta och dörrsida och en del med dubbelhäftande tape, tog cirka 5 minuter att montera och verkar sitta bra. Vill man flytta clipsen till en annan bil fungerar det säkert att göra rent dem och byta ut den dubbelhäftande tapen. | |
| OK, tack för info! | |
| Ni som har köpt Sonniboy (Windesa), upplever ni att det rasslar när ni kör? | |
|
Hur funkar de i mörker - dämpar de bort mycket - tänker mest på om man sätter i bakrutan? Är det så mycket dämpning så man slipper bända av inre backspegeln om man får en bil efter sig? Eller vill man ta bort dem i mörker? Är de styva när man tar ner dem eller kan man rulla eller vika ihopa nätbitarna? /Patrik, lite sugen till E46an, numera med två barnstolar bak /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Har en komplett uppsättning BMW Original solskydd för E91 liggande (sidorutor bak + sidorutor bagageutrymme + bakruta), inklusive förvaringsväskor dock utan självhäftande clips (behövs till sidorutor bak + bakruta), vet inte om dessa går att få tag på separat med hjälp av artikelnumren. Nypriset på hela kitet hos BMW var drygt 3.000 kr...inköptes juni 2012. /J.I |
|
|
Upplever inget rassel från mina Sonniboy solskydd. Dom dämpar bort rätt mycket ljus men slutade med att dom satt kvar hela mörka vintern utan att jag tyckte att det störde. Har aldrig plockat bort dom, men dom är rätt styva. /Max |
|
| Bra tips, ser att NM Motorsport har till E39 också, blir till att beställa! | |
| Instämmer med @scMax, inget ljud från dem. Lät också dem sitta hela vintern. | |
|
Har beställt från NM Motorsport nu. Han var en snabb rackare med mailen. :) Tyvärr är leveransen inte lika snabb, 1-2v för att tillverka dom (är on demand) och 1 v till Sverige. |
|
| Hur mycket tar NM Motorsport i frakt till Sverige? | |
| 19 pund. | |
|
Vad är fördelen med nm-skydden jämfört med vanlig filmtoning, förutom priset? Ser egentligen ingen anledning till att behöva ta bort dom, de är ju ljust ute även på vintern ibland. |
|
|
Kan en skillnad vara det juridiska lagligheten? För mörktonad film är väl inte helt laglig, eller gäller det bara främre 3 rutorna? En uppenbar fördel är ju skugga trots nedhissad ruta, om de nu funkar med nedhissad ruta. Är lite sugen på ett kit med bara till rutorna i bak-sidodörrarna till E46an - dvs inte till skuffens rutor utan bara skugga för passagerarna i baksätet, dvs barnen - finns detta någonstans? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Jag vill inte plocka ut rutorna för att göra en perfekt toning, inte heller plocka isär dörrsidorna eftersom de är rejält tätade efter mitt senaste ingrepp. Tycker också det är bra att kunna köra ner rutorna med nyckeln för att ventilera bilen utan att ha en getingsvärm i bilen när jag sätter mig i. Även att man kan sänka rutan som sagt och ändå ha funktionen kvar. Billigt också.. Nåväl, hoppas kvalitetskänslan är ok. |
|
|
Vad rekommenderar ni till en F11 touring ? Det verkar inte finnas på realoem ? Länk |
|
|
NM Motorsport vekrar inte ha till F11 heller (fråga). Jag är mycket nöjd med dem, förutom att fästpunkterna bör limmas. Klistret lossnar efter ett tag om det är 50 grader i bilen efter en plågsam dag parkerad i solen. |
|
|
Länk hittade detta, originaltillbehör |
|
| Fick idag hem mina sonniboy från windsea (alt 2). Passade väldigt bra och ger extra mörka rutor trots att jag har tonade rutor vilket gör bilen snyggare. Tack för tipsen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.