AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.895

Solskydd för barnen i baksätet.

Sida 1 av 2
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Kommer göra en bilresa med barn ner till Spanien i sommar och funderar på det här med solljuset och värmen för barnen bak. Man vill ju minimera gnället från baksätet. Har idag ingen toning på rutorna och gillar egentligen inte det heller, utseendemässigt alltså. Solarplexus, Disney grejer med sugproppar går bort..
Men nu har jag sätt att BMW säljer solskydd i textil som du enkelt mpnterar innanför rutan och som går att ta bort. Länk

Finns även en del andra liknande produkter som tyska Sonniboy Länk

Och engelska Länk

Någon som provat några av dessa produkter och vet något om dess kvalité, funktion etc
Jag har alt1
De sitter med clips som limmast fast. Ser bra ut och fungerar kanon. Tar aldrig av de även om det är lätt.
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
LfD,
fungerar det att köra med öppen ruta eller flyger de iväg då?
Fungerar fint. De vibrerar inte ens eller skapar ljud. Shoppingluckan fungerar fint den med.
Du sätter clipsen själv.
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Låter fantastiskt bra. Tack.
Själv tack. Glömde även nämna att bilen ser tom snyggare ut =)
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Beställde solskydden från Windesa Länk , bakdörrarna, bagagerutorna och bakluckan. Kvalitén skall vara god enligt de tyska bilforumen jag kikat runt i. Fick lite 10% rabatt och betalade €179.
Bilia Group ville ha drygt 3000 kr för motsvarande kit.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Grandy, rabatten du fick, var det något tillfälligt bara?

Är sugen på ett kitt själv.

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Då är det beställt från Windsea här också. Hur lång tid tog det att få hem dom Grandy? eller om någon annan har koll.

Gr
2.160
Grandy
997 GT3
@blade80
FIck hem dem på en ca en vecka. Riktigt enkelt att installera och ser väldigt bra och OEM ut. Barnen gillade att det blev mörkt och mysigt bak.
Rabatten var en forum-rabatt från ett tyskt BMW-forum, den gällde dock bara 2011 men de var snälla och gav mig den ändå.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Japp då fick jag hem mina idag också och nu sitter allt där. Behagligt dämpat ljus och kvalitetskänslan kändes direkt när man packade upp solskydden. Robusta med den rätta tyngden och bra passform. Har dock inte satt fast skyddet på bagagerutan än utan ska låta klippsen sätta sig som det rekommenderades.

Det kostade en rejäl slant...men men, det kostar att ligga på topp och nu har man dom i alla fall. Snyggt blev det och det bästa är att barnen får det bättre i baksätet. Nu får det vara sol hela sommaren igenom :)

bm
43
bmw530power
520d x-drive M-sport -15
Hej!
Har oxå tittat på denna lösning, men skulle vilja se den.
Är det någon av er som vill ta lite bilder, och lägga upp här. På själva infästningen och hur det ser ut helt enkelt.

MVH Micke
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Japp de kan ordnas. Återkommer.

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Jag måste bara fråga, är det ungefär liknande funktion man får med tonade rutor? Alltså den toning som man får från fabriken.

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Länk

Här har vi ju ett alternativ.

Gr
2.160
Grandy
997 GT3
blade80:
För mig var det inget alternativ.
Med Solarplexius kan du inte öppna rutorna, det blir lätt smuts på plasten och det kan i vissa fall bildas kondens mellan ruta och plast.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
@bmw530power

Här kommer lite bilder

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

ma
32
mannen74
X3 3,0d -12
både snyggt och praktiskt...ska bli sådana på min med...
Jag köpte det tredje alternativet överst från NM Motorsport i England förra veckan. Betalade 140 pund inklusive frakt och det tog fyra arbetsdagar från att jag betalade till att det levererades hemma vid dörren. Han var otroligt hjälpsam och snabb på att besvara mail. Kan verkligen rekommendera honom.
Monterade solskydden idag och det var väldigt enkelt gjort med bra passform och blev väldigt bra, ser ut att vara en BMW-orginalprodukt. Fick även med en tygväska att förvara solskydden i när man inte använder dem i bilen. Jag tror dock att jag låter dem sitta i året runt.

/Patrik
sc
19
scMax
320 dA Touring xDrive-12
530i G31-19
Är också på jakt efter solskydd.
Patrik, hur monteras solskydden från NM Motorsports?
Ni som har Windesa, hur pass hårt sitter monteringsclipsen? Går det att ta bort dom om man vill? Jag antar att dom är självhäftande/limmade?

/Max
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
scMax. Ett par är självhäftande, en rund yta på ca 3 cm i Ø och några är små clips som kilas in bakom plasten. Det går att ta bort men den självhäftande ytan är ju då förbrukad. Naturligtvis går själva solskydden att ta ut på någon sekund och clipsen sitter då kvar.

Skall se om jag kan ladda upp någon bild på hur det blev på min E91.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.