|
|
|
|---|---|
|
Jag har noterat hur reservdelspriserna har gått upp ganska markant på sista tiden hos BMW, åtminstone här i Stockholm. Jag har därför jämfört priser med BMW Tyskland, och konstaterar att skillnaderna är stora. Länk Gå gärna in och jämför själva. Senast i fredags köpte jag oljefilter till min 540i -07, pris 240 SEK. Enligt länken ovan kostar den 16 EUR, således 60% mer i Sverige. För ett oljefilter kvittar det väl, men jag ska även byta belägg och skivor fram, och då skiljer det många kronor (ca 460 EUR med allt mtrl i Tysklnad). Även Schmiedmann kostar avsevärt mer, 1866 SEK mot 151 EUR för en bromsskiva. Nu till frågan: Jag söker lämplig kanal för köp direkt i Tyskland, typ webshop eller liknande där man kan köpa på reservdelsnummer. Endast BMW originaldelar är av intresse (inga kommentarer om detta nu, tack). Någon som vet? Mvh Stefan | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det brukar normalt skilja ca 30% på Europriserna och Svenska BMW priser.. Länk För övrigt så tillverkas inget av det du jämnför och ska köpa av BMW Zimmerman är en originalleverantör av Bromskivor och Textar, Jurid av belägg. Det brukar gå att hitta till hyfsade priser på Ebay. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
För övrigt traderad jag in 3 oljefilter i BMWkartong för 267 kr förra veckan -90 spänn styck. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Länk eller kanske rentav Länk ? /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Ebay.de är din vän Oftast står original reservnumren i annonserna samt bilmodeller dem passar på. Google translate för översättning är ett bra hjälpmedel |
|
11 42 7 510 717 Oljefilter BMW originaltillverkare var Hengst på de filter jag hämtade ut hos Schenkerombudet idag. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ja, man får tacka för bra input. Zimmermann skivor/kit verkar riktigt vettigt. Ska köpa borrade skivor eller vanliga? /Stefan |
|
|
Finns många bra paket med skivor och belägg från ATE på ebay.de ATE gör bromsoken på flera BMW vet jag åtminstonde. |
|
| Länk har bra priser överlag, ibland billigare än ebay.de! Beställde nyligen "en del grejer", bla 2 delade ATE bromsskivor. På ebay kostade dessa ATE skivor som lägst 350 Euro inkl frakt, jag gav 2350 inkl frakt. Hos BMW kostar skivorna ca 2000kr/st. | |
|
Jag brukar beställa av auktoriserade BMWhandlaren Cuntz i Speyer som ger rabatt till medlemar på följande forum; e34.de, e34m5.se, 7er.com både till mina egna E34:or och till pappas E39 exempelvis kostade ett nytt instrumenthus till E39 €281 medan det i Sverige kostar 3940kr dock hade jag fått 10-15% rabatt på det senare. Mvh Stephan |
|
|
Stephan, när du beställer av Cuntz, hur funkar det, mailorder mot kreditkort? Hur mycket rabatt ger de? Vet du om man kan beställa även e60-delar? Mvh Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.