AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.525

Repsats instrumentpanelen E32

Håller på med lite vårstädning och hittade ett antal "repsats" till instrumentpaneler. Istället för att bara kasta så har jag bestämt mig att ge bort dem. Tidigare i livet brukade jag köpa in "trasiga" instrumentpanelen till E32/E34, reparera och sälja vidare på Ebay.

Repsatsen består av 5st kondensator varav 3st 220uF och 2st 22uF. Alla är kvalitetsmärke Nichicon, 35v/105C. Normalt är det det enda som du behöver för att reparera en instrumentpanel på E32/E34 som "spökar". Ärligt talad, jag kommer inte ihåg skillnaden mellan de olika instrumentpanelerna, men repsatsen passar definitivt till äldre bilar med instrumentpaneler som är grå på baksidan. Men om du har en E32/E34 där instrumentpanelen verkar ha sitt eget liv och du är inte nervös när det gäller avlödning/lödning så kan det vara nånting för dig. Jag tror att instruktioner finns på mektips, annars finns här länken med en bra beskrivning.Du kan alltid kopiera/klistra in texten på "Google translate" om du vill läsa på svenska.

Länk

Jag tänkar inte sälja repsatsen utan ge bort. Inget krav på ersättning men jag tar gärna emot ett frimärke i efterhand. För att slippa allt bråk blir det max 1st repsats/mottagare och jag svarar inte på frågor. Du får beställa genom att skicka powerpost eller via email, email adressen hittar du genom hemsidan i min profil. Läs tråden innan beställningen, jag kommer att skriva inlägg så fort som lagret är slut men ingenting i tråden innan dess. Det är först till kvarnen som gäller. Samma inlägg finns i "5-serie" och "7-serie".

Jag har aldrig haft problem (airbaglampan, SRS, osv) med borttagning av instrumentpanelen genom att ta lös bultarna som håller rattstången på plats och sänka rattstången,rekommenderar därför att du INTE tar bort ratten.

mvh, Henry/AutoCool
63
260
633csi
633csi -77
M535i -86
540i/6 Touring -95 vit
Tack för ditt PM svar Henry !

Ser fram emot att få en repsats från dig.

Detta kom som en skänk från ovan, nu ska jag äntligen fixa till det trilskande instrumentet i min 750 !

Det finns tydligen ett antal kvar om det är nån annan som har problem med instrumentet.

Passa på nu !!

Mvh

Janne
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Tack AutoCool, bra initiativ!
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Även jag ser fram emot en repsats av autocool!
Härligt initiativ!
63
260
633csi
633csi -77
M535i -86
540i/6 Touring -95 vit
Nu har jag fått min repsats !

Tack Henry !

Mvh

Janne
Tänkt bara säga att jag har 6st repsats kvar, skynda på annars kommer min fru att kasta allting på fredag.
Visa användare
172
M.P
728I -96 Alpineweiss
750iA -90 Diamantschwarz
525iM Touring -96 Petrol Mica
525iA -93 KROCKAD
Diamantschwarz
Tack Henry!
Framtiden säkrad för eventuella fel :)
You're all very welcome.

Nu är det slut med alla repsatsen, hoppas att alla som fick sin kommer att får ordning på instrumentpanelen. mvh, Henry
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.