AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.694

Matson imponerad av M5:an

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
M5:an gjorde visst ett intryck på Håkan Matson i di.se, men det verkar som om han följt vår diskussion efter hans test av 520d också - läs avslutningen så förstår ni...

På tal om avslutning - vad sägs om denna från Håkan.
"Låt mig ändå säga att M5 är BMW när BMW är som bäst, och när BMW är som bäst är BMW bäst."

:o)

Länk till artikeln: Länk

----
BMW CS #6212
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är det någon människa hittills som inte är imponerad av nya M5:an? :)
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Acey Hade den inte låtit som en 4:a som pruttar mellan växlingarna så hade jag varit sjukt imponerad av den!
///Mackan: Skaplig överdrift du lägger fram där ;) Ställ nya 328an bredvid nya m5an så märker nog till och med du att där ligger det dubbla antalet cylindrar i den ena :P
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
///Mackan Äh, du vet snart släpper BMW en Motorsport CD att köra för att få ännu bättre motorljud ur högtalarna :)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Acey: den ligger ju redan på M5ornas hårddisk - de har ju artificiellt ljud i kupen.. ;-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja, men de kommer släppa en motorsport-edition. Samplat direkt från den gamla Sauber-BMW V10:an.

Ryktas också om ett samarbete med Spotify där man kan få sitt motorljud mixat av Swedish House Mafia!
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Twinturbo Jo kanske lite överdrift:) Men hursomhelst så gillar då inte jag ljudet iaf! Visst låter den häftigare än en 328:a med turbo 4:a ! Alla andra m-modeller vinner ju med hästlängder ljudmässigt! T.om vanliga modellerna med sexa låter fan så mycke skönare! Men som sagt, smaken är som .........
Efter ha haft tillgång till en M5a i helgen kan jag bara hålla med Matson. En underbar bil att köra, väldigt hög komfort och extremt stabil i olagliga hastigheter:)
Angående ljudet så tycker inte jag det är så illa. Det går ju alltid att byta till tex Eisenmann när de kommer ut på marknaden om man inte är nöjd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.