|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla bmw tokiga.. Jag har precis förändrat utseendet på min bil med lite styling men funderar nu på om jag skall nöja så som den blev eller om jag skall ha dit något mer. Vad tycker ni? Länk Tack på förhand... | |
|
Jag är väl ensam om detta, men jag tror faktiskt att den skulle se lite bättre ut utan vita blinkers. Schysst bil annars :-) |
|
|
vad kostade fronten den ser cool ut tycker jag!! liknar en E46 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den ser lite sorgsen med "lutande" njurar.?? Annars helt ok. MVH Hasso |
|
hasso: Jo jag kan hålla med dig lite där faktiskt men man kan inte få allt här i livet... Den ser visserligen riktigt elak ut på lite håll... Tycker ni att det fattas något annars? |
|
| Det måste vara den bilen jag såg inne hos Automek i eftermiddags?? Right? | |
| kingen: Kolla din mail, där finns mer info ifrån mig.. | |
|
wolv: That´s right.... Vem e du??? *nyfiken* |
|
|
Tja, jag bor i Ronneby men jobbar inne i Karlskrona. Jag är stamkund hos Automek eftersom vår gamla Jetta tycks vilja krångla hela tiden. Nu senast tappade den avgasröret och när jag skulle hämta den imorse hade den fått punktering hehe :) Så jag fick betala för avgassystemet, men lämna den och få punkteringen fixad. Hämtade den vid halvfem-tiden och det var då jag såg din bil! :) Fin var den...ganska brutal frontspoiler! |
|
| Fidde: Vet inte om du sett någon cosmossvart M Roadster susa omring i Karlskrona? | |
|
wolv: Jo du den har man sett. *ler* Den är ju inte direkt diskret din bil om man säger så, i alla fall inte om man känner till lite om Bmw. Jag tror t.o.m att jag vet vart du brukar ställa den om det inte har varit en tillfällighet dvs... Jag gillar själv fronten på min bil som fanken (varför har jag annars satt dit den?)... Hmm... Hör gärna av dig nästa gång det är träff eller liknande, kul att snacka skit med lika tokiga människor.. ;) |
|
|
Fidde: Men faktum är att det finns 2 st cosmossvarta M Roadsters i stan. Den av dem som inte är min brukar stå parkerad uppe på P-holmen. Det enda som skiljer dem åt är att jag ibland har bagageräcke på bakluckan och när jag inte har det så är där 4 st kromade pluggar... Jag brukar alltid stå parkerad borta vid gamla marinmuséet om du vet var det är? Jobbar på översta våningen där... Vi kan väl kanske köra nån liten improviserad mini-träff nån gång om inte annat? |
|
|
Det låter inte fel med en miniträff inte.. Det är nog förmodligen träff i uråsa snart igen om du känner för att följa med... Jo då har jag sett den men kanske trott att det har varit något semester firare som har varit inne i stan för en snabbvisit.. ;) Gamla marinmuseet? Är det nere vid vakten till varvet/örlogshamnen? Stora parkeringen där nere?? |
|
|
Uråsa, var ligger det? Japp, det ligger nere vid vakten. Brukar stå på andra sidan av huset...där parkerar de flesta som jobbar i skeppsgossekasernen, som det heter :) |
|
| Uråsa ligger ca tre mil söder om Växjö. Kollar du på en karta ser du det markerat som en flygplats (flygfält) för det är precis vad det har varit. Nu används det inte till något speciellt vad jag vet med det hyrdes i våras till både konkörning och strippkörning i lagliga former. | |
|
Min första tanke var att vilken ledsen bil :) Njurarna lutar ju neråt, vilket jag inte tycker är snyggt, passar på den runda fronten på e46 men inte e36. (e36 är kantigare mot e46:an) Det som saknas är tonade rutor(inte kolsvart, utan rökfärgat runt om). Takspoiler, kan vara snyggt om man inte har vinge, Eller tvärt om. Ser inte om du har m-tech lister och sido kjolar, eftersom bilderna är mörka! Det som många glömmer är att det finns en del invändig stayling som gör att bilen blir ett med det yttre. Där av att jag tycker att det finns för många sönder stylade 325:or. /Niklas |
|
|
Tack för dina tankar Niklaz, men jag förstår nog inte riktigt vad du menar... Menar du att de som har stylat sin bil invändigt i samma takt som med de yttre har stylat sönder sin bil eller?!?! Kan vara jag som e trött här visserligen.. Men jag håller med dig om att det finns massor med E36 som är sönder stylade vilket jag inte anser om min bil. Jo det är m-lister och m-kjolar på bilen men inte original m3... Men med tonade rutor och en massa inrednings styling också, hmm. Hade jag inte då stylat sönder min bil? Lite neon också så har jag ju en äkta "pizza-racer" eller? FÖrstår inte ditt resonomang riktigt, sorry. Tack ändå för att du tog dig tid och gav mig dina åsikter. |
|
|
Det jag menar med sönder stylad är att man skall hålla de propertionerna som finns till bilen. Gå in på Länk och titta på bmw > bodykit så ser du vad jag menar. Man skall hålla det stilrent, men endå tufft!? (e36 M3, låg, sportig och snabb) Ex: din frontspoiler passar inte med e46:ans njurar på en e36. Spoilern e snygg men inte njurarna. Så menar jag med att det finns massor av sönder stylade e36. /Niklas |
|
|
lite svårt med orden idag niklas :) Det jag menar med sönder stylad är att man skall hålla de "propertionerna som finns till bilen" = proportioner mot bilens orginal utsende. /Niklas |
|
|
Niklaz Jag kan hålla med att där var det för mycket bara. På fidde766 så tycker jag att den fronten gör sig helt rätt när man ser den i.r.l. Kanske lite partisk oxå när jag har hjälpt till vid montering på bilen. Fidde766 En takvinge på vore inte fel tycker jag. Ha det bra tills nästa gång:) Berbel |
|
|
Niklaz: Nu förstår jag vad du menade med SÖNDERSTYLADE.. :) Det där var ju för f-n vulgärt.. Och att alla inte gillar njurarna är ju faktiskt bara bra, hur hade världen varit om alla tyckte likadant.. Jag i samråd med grabbarna som hjälpte mig med bilen som tex Berbel här ovan kom fram till att det faktiskt är njurarna som verkligen visar att det är en Bmw.. Det finns säkert folk som har andra tankar om detta också men så resonerade vi i alla fall.. Berbel: Jag har faktiskt tänkt lite på det där men jag vill få dit de sista bitarna som är beställda först.. Sedan skall det börjas mekas igen... Lovar att vi ses snart, om inte annat så hörs vi garanterat! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.