AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.689

Jag får motorstopp när jag gasar odentligt vet någon vad det kan bero på?

Be
1
Behzad
X3 DS- 07
Min X3:a får motorstopp när jag gasar påoch vill höja faren. Den får en ryck och sedan får motorstop. Jag får stanna bilen helt lägga den i P och starta om den för att komma iång igen. Har ni några ideer? Känner ni till en bra verkstad i Stockholm eller Huddinge?

Mvh
Behzad
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Mvh
Os
6
Oscarhaglund
530D Touring -04
335DA -09
Har du lyckats hitta problemet med att X3:an slår av?
Har själv en 335da -09 som i midsommarhelgen började bete sig på samma sätt.
Bilen slår av helt vid typ lätt fartökning( inte alla gånger). Strömen finns kvar på instrumenten hela tiden,går ej att starta med startknappen, startmotorn snurrar men den tänder ej. Måste bryta tändningen med nyckeln och trycka på startknappen igen, då går bilen genast igång.
Inga missljud eller felkoder i dissplejen.Bilen går för övrigt felfritt.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Det där låter ju som ett jäkla mysigt fel... Omkörning, mötande bil längre bort - och så dör motorn... :(

Skulle det vara min relativt nya bil skulle jag kräva goodwillreparation, den där sortens problem lär väl inte uppstå pga. bristande service direkt...

I mitt samtal med BMW skulle jag påminna dem om hur kul det blev för Toyota när deras bilar skenade, det här felet tycker jag är värre! Lycka till!
Os
6
Oscarhaglund
530D Touring -04
335DA -09
Tack för omtanken , har ringt och pratat lite med BMW men dom har har hitils bara bollat mej fram och tillbaka mellan olika personer,semestrar mm. Återkommer när jag fått något konkret svar.

Os
6
Oscarhaglund
530D Touring -04
335DA -09
Med uppdatering av mjukvara blev 335 :an som ny . Har nu kört ca en månad och 250 mil och inget fel uppståt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.