|
|
|
|---|---|
| Nu väntar jag och tjejen vår första knodd och hon då vill hon byta till en V70 (av ngn konstig anledning). Så hjälp mej att hitta en barnvagn som får plats i våran nuvarande e90! :) | |
|
Hej vi slog till på en bugaboo cameleon stavning? Den får plats i bakluckan på en e46 320 iaf... Men ska tillägga att jag nog nästan ångrar att vi inte köpte en 5serien... Men den vagnen blev iallafall tillräckligt liten för att få in all packning till en vecka i Finland. Men det är nog den mest kompakta vagnen som finns tror jag blir väldigt tight när man fäller ihop den.. Får bli mitt tips så länge du inte bor i skogen då det inte är någon offroad kärra. Bjuder på konstiga meningar samt stavfel då jag skriver på mobilen. Om den känns intressant så föreslår jag Google och beställa från utlandet vi sparade ca 4000 på det.. Minns dock inte vart ifrån dock annat än att det var ifrån Nederländerna.. Mvh nb1 |
|
| Ta inte en kronan-vagn med 17" teränghjul, den fyller upp e39an på alla leder. | |
|
Bugaboo Cameleon funkar i E91. Jag skulle ljuga om jag säger att du får oceaner av plats över men för vår del har det funkat med packning till sommarstugan. Låt gå för att det sista har fått stuvas in via den öppningsbara glasluckan i bakluckan. Men annars är ju takbox ett alternativ de få gånger du kör med riktigt, riktigt mycket packning. Vad gäller vagnen köpte vi ifrån Babyhuys i Holland. Vi fick vagnen snabbare än om vi beställt den via Babyproffsen, till 2 000 spänn lägre pris och det har inte varit några problem med garantiärenden (vi hade ett spänne som gått sönder och bytts ut). |
|
|
Alternativt Icandy Peach. Passar väldigt bra och är en bra vagn. Går också in i en sedan och lämnar mer än hälften av utrymmet ledigt. Vi ska ha e91 också med två barn. Vem vill åka marshmallow? |
|
|
Det bästa är att åka till en barnvagnsaffär och be att få prova. Det mesta går in på något sätt. Frågan är bara om det verkar bekvämt nog för just er. Själv har jag haft Emmaljunga Nitro City, sittdel + quadro, i snart 1,5 år. Går in i E90-skuffen i två delar, chassi t vänster, resten till höger. |
|
| Rekommenderar Bugaboo Cameleon. Det är en bra barnvagn som får plats i E91. Har även använt Teutonia Fun, som tog något mindre plats, men som var en sämre vagn. | |
Verdi |
Vi hade en E90 och köpte en Emmaljunga Nitro City. Den gick in, men man fick f-n plocka ner vagnen i molekyler och det blev verkligen inte mycket plats kvar. Så, vi köpte en E91 och med den är det inga som helst problem. Klarade till och med julracet på 30 mil mellan far- och morföräldrar med massa packning samt en stor säck julklappar (som vi fick ha i framsätet men ändå). Visst blir det lite annat med en större kombi men med ett barn tror jag en E91 duger alldeles utmärkt åt de flesta behov. Har man två barn så blir det nog värre... |
| Jag åker ofta längre sträckor med fru och barn med Icandyvagnen och brukar göra en grej av att packa så att det går att få igen insynskyddet på touringen, dels för god bakåtsikt och dels för att poängtera för frun att det egentligen hade räckt med en sedan, slår mig dock att det kanske går in mer under insynsskyddet på en e91 än i skuffen på e90? Det är mest när man tar med sig massa onödigt som man behöver fylla upp. Om vi får ett barn måste vi nog börja använda touringutrymmet för nödvändliga saker också. Men två barn går absolut bra skulle jag säga, dock får man inte med sig några uppblåsta badleksaker då också, som man kan se i V70 bilarna. | |
|
Mätt i liter (begränsad praktisk nytta) är väl bagageutrymmet i E90 något större än i E91. Problemt med sedaner är ju dock ofta att lucköppningen är liten vilket gör det svårt att nyttja utrymmet för skrymmande prylar (barnvagnar). Att hitta en vagn som går in i E90 (vilket väl var frågan) är väl m a o en helt annan grej än motsvarande utmaning med E91. Har själv enbart erfarenhet av E91 och vet inte vad som funkar i sedanen... /J.I. |
|
|
verdi> Ang Emmaljunga Nitro City i E90 ... Molekyler? Två delar räknar iaf inte jag som molekyler. Däremot kan jag hålla med om att det inte blir mycket plats över. |
|
|
Man måste väl inte åka V70 för att man blir förälder, finns ju massa fina kombis/SUV:ar nuförtiden......men många tjejer där ute förändras, när väl den lille är på väg har jag märkt :) Kan du (TS) inte bara byta till en E91/E61? Kan rekommendera Q7 annars - något hög lasttröskel, men hyfsade utrymmen! (Har en Crescent Classic -11, den går in ovikt...) |
|
Verdi |
m268, Molekyler och molekyler. Men dela på liggdel och vagn samt plocka av bakhjulen är tillräckligt jobbigt. Fast det avgörande är ju att du kan packa på höjden på ett helt annat sätt i en kombi. Samt att själv öppningen är mycket större. |
| verdi> Jag plockar INTE av bakhjulen. Där går gränsen även för min del, hade det varit nödvändigt hade jag aldrig orkat i längden. Däremot har jag en tunn tygmatta ist för vanlig bagagerumsmatta, vilken jag viker upp runt ev skitiga bakhjul. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.