|
|
|
|---|---|
|
carsoft tycker att jag har fel på 33 left front (E38/E39) or right (E46) wheel speed sensor cable vad är detta...har för mig att när jag hade fel på abs givaren höger bak så skrev den abs sensor ? men jag kan ju koma ihåg fel... den säger bmw part no: 1 16 48 96 vad är det jag ska byta.. E46 328 99 | |
|
Vet ej, men undrar om det inte är något med givare till att hjulen rullar olika. Tänker på om du tex har 16" fram och haft 17" bak. För när jag själv bänkade min, så var det någon lampa som tändes för att framhjulen stod still. När bänkningen var klar och jag körde c:a 50-100 meter så slocknade den igen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
33 brukar vara triggersignalen höger som strular, kolla att kabeln inte är skadad. Samt att du inte har skit på sensorn. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| hmm så kan det ju va. det enda jag ser i instrument klustret är ju att antisladd och abs inte funkar vilket är samma symptom som när abs givaren var pajj. nån som vet var den rackarn sitter om det nu inte är abs givaren ? | |
|
Hastighetssignalen tas från vänster bakre ABS-guvare - om den givaren är paj fungerar inte heller hastighetsmätare (och km-/trippmätare samt bränsleförbrukningsmätaren). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
det var höger bak abs givare jag hade pajj på tidigare och den gav samma fel som jag har nu dvs att abs och antisladd lyser samt att farthållaren ej funkar. men nu varnade den ju för höger fram...men abs givare och speed sensor är alltså samma sak ? då är det den jag ska kolla alltså... |
|
| Kolla din bromsvätske nivå också, så den inte är för låg. På brorsans lös samma när nivån blev för låg. Tror inte detta på din tack vare felkoderna du nämnt, men mest så det inte är för lite och vad du än hittar på så får du inte rätt på det pga nivån i behållaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.