|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder kopplade jag bort batterierna i bagaget för att justera rattinställningen på bilen. Gjorde missen att stänga bakluckan och nu får jag inte upp den igen. Någon som vet hur jag ska gå tillväga? | |
| Du kan ju koppla till en laddare el. annat batteri till anslutningsterminalerna för startkablar framme i motorrummet så kan du öppna luckan. | |
|
Eller använda nyckeln i låset till bagageluckan. I med nyckeln och tryck den uppåt. |
|
|
Jag kopplade laddare till polerna men det gjorde varken till eller från. Med nyckel fick jag inte upp den heller! Det är väl troligtvis något som är lurt med låset till bagageluckan. |
|
|
Nja... jag tror att det är så att du helt enkelt inte gjort rätt när du försöker få upp koffertluckan. Det här är ett bekant fel för E31-ägare. Du skriver det inte, men jag antar att det är E31? Jag har gjort det själv, men det är lite bökigt och pilligt och svårt att nå och dessutom ha kraft i nypan till att vrida runt. |
|
|
Nu var jag ut igen och testade med Alexanders förslag. Tar jag i mer så spräcker jag antingen plasthöljet på nyckeln alternativt bryter av den. Händer ingenting med låset. |
|
|
Då har det säkert kärvat ihop pga inaktivitet och saltsörja/smuts... Prova att spraya in någon bra penetrerande olja (t ex WD40) för att lossa upp smuts/oxid och låt stå ett bra tag - sedan kan det vara bra att försöka motionera låset med små rörelser med nyckeln. Har du tur kan låset börja fungera igen då... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag tar på mig skämshatten och tackar för all hjälp! Det var bara att vrida nyckeln, ta ur den och trycka in cylindern så gick den upp. Återigen tack för all hjälp |
|
|
Efter att ha tragglat med att försöka få på ström via startmotorns solenoid pluspunkt och minus till typ motorblock... Trångt som fan å lite svårt att se vad som är vad så kom jag på att bakluckelåset går manuellt.. men trodde att det skulle tryckas å vridas samtidigt... Infon ovanför friskade upp minnet och fastän bilen stått i 3 år så öppnades den enkelt med vrida nyckel - dra ur nyckel - trycka in låscylinder |
|
| Big like på den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.