|
|
|
|---|---|
|
Hej, tiltade panoramataket på 545an, och nu vägrar det att stänga. När jag skjuter fram knappen så åker panoramataket ned till nästan stängning, för att sedan öppnas upp till tilt igen. Typ som att någon klämsensor eller liknande skulle vara trasig. Tips på hur fan jag ska få stängt taket? Måste verkligen få stängt taket idag. Uppskattar snabba svar :) | |
| Nödstängde takluckan genom att skruva med insektsnyckel under innerbelysningen fram, problemet nu är att kalibreringen av takluckan verkar ha försvunnit helt? Är det möjligt? I sånt fall, hur ordnar jag det, så jag i alla fall kan använda skjut funktionen som tidigare? | |
|
Prova du inte att hålla in knappen så den fick gå ner själv utan bara skruvade igen den Annars testa det har iaf gått på mina när den jäv... Alltså håll inne knappen först ca 20 sek då börjar luckan att gå sedan bara håll den inne till alla läge har kört klart vips så funkar den Smörj lite där också Ha deT |
|
| Menar du alltså att trycka upp knappen, dvs så man gör för att tilta? Och då hålla in ca 20 sek? | |
| Du håller knappen intryckt uppåt släpp den inte då får du börja om..håll den inne tills luckan gått klart | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.