|
Sida 9 av 9
|
|
|---|---|
| jag äger 2st. funderar!!!? passar koppling från 320 -80 e21 till 323 -80 e21 | |
|
pila! Kopplingen från 320n passar inte på 323an. 320n är fyrcylindrig och har säkerligen ett 215mms svänghjul, medans 323an är 6cylindrig och har ett 228mms svänghjul! ___ Länk |
|
|
Ingen som vill hjälpa till med att starta ett forum eller en klubb? Jag saknar datorkunskaper för att kunna starta ett forum, men jag har en reggad passande adress, och kommer snart att ha en server som man kan ha forumet liggandes på! ___ Länk |
|
|
har en e21a med 2.7 liters motonord maskin ca200+ lagom sängt rekaro stolar i orginal bmw tyg 15 tums BBS splitt simons rör baltic blå väldigt rolig bil.tyvär har ja kört sönder en kolv å hittar ingen ny.är det någon som har en rasad 2.7 motor hör av dej.GAS DESPERAT .ja är intreserad av e21 klubb bagarn |
|
| Någon som vet hur länge man vågar köra med dåligt urtrampningslager innan man måste tänka på att byta hela "kittet"? | |
tn |
4 cylindriga maskinen hade 228 mm orginal ochså.Men vanligare med 215 koppling. tn |
|
tn! Visst fanns det 228mm koppling på vissa 4cylindriga, det satt standard på 320 76-79 och på 320i 76-78 (svenska marknaden). ___ Länk |
|
bmwracing |
Braxen: Är du helt säker på det... är det isf nån skillnad i vikt mellan 215 och 228mm svänghjulen, och om jag nu har ett 228mm på min, kan jag glömma att få dit en växellåda som är tänkt för 215mm eller passar det ändå? mvh |
|
bmwracing! Är ganska säker på att det är som jag skrev, men det är ju stor risk att en del trimmade e21or har 228mm kopplingen ändå! Växellådan är inga problem, då svänghjulets kuggkrans inte är större, utan det är bara "lamellytan" som är större. ___ Länk |
|
|
Sådär, nu finns det ett provisoriskt forum uppe! Länk |
|
bmwracing |
Trevligt=) |
|
*En rejäl bump* Forumet på www.e21.se finns fortfarande kvar, men "vi" saknar en hel del aktiva medlemmar för att forumet ska "må bra". |
|
| Håller med dig Braxen, tror att forumet förlorar mycket på för dålig marknadsföring, många som är intresserade och kör eller har kört E21 men inte hittar dit. Själv har jag kvar min 323e21 dock avställd, men har en viss aktivitetsnivå på den iallafall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.