AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.671

Hur många kör/har E21or ?

Sida 7 av 9
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Braxen!!
Jag tycker att det ska vara en klubb bara för e21.Men det är min åsikt.Dessutom så har ju 02:orna en egen klubb.Ja grabbar nu var det tid igen bilen inställd i garaget,dax för lite vinter pyssel..

hjorten
Såhär kommer sidan att se ut...

Den har ännu inget innehåll, men det kommer med tiden =)

Hoppas ni tycker om den...

Länk
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
a-n-d-e-r-s!
Det såg väldans bra ut.

Hasse
BMW 320 Cab -10
Respect!! Ser mkt bra ut!!

När blir den klar?

/Hasse
JObbar för fullt.... Om vi säger såhär, jag började igår vid sju och hade kommit såhär långt till 12 och ändå kollat på handboll...

Det ända som är problem är forumet! Köp & sälj avdelningen kan vara som en vanlig sida och att folk mailar mig med det de vill sälja eller köpa så uppdaterar jag då och då (i början iaf)

Men ska man ha ett riktigt forum som dethär så måste man nog köpa en domain.. (typ som: www.e21klubben.nu)

Är sjuk idag oxå så det blir nog lite gjort iaf...

ha d!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Riktig domänadress blir det om allt går som jag vill iallafall =)
Får man bara upp ett forum så kan man kan se vilka/hur många som är intresserade av det så kan man fortsätta att planera eventuella domäner, webhotell, mm.

Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Ser lovande ut!

Sen har jag en fråga till a-n-d-e-r-s:
Vita bakblinkers!? Hur f-n? Vill haaa! :-)

Kiip Spiiding!
in
138
inka
Tii-75
325i-89
323i-82
323i-79
318i-83-E21
Strålande att det händer nåt för E21:or...sidan ser bra ut!
Jaaa du daniel... Det får allt vara min lilla hemlighet ett tag till... =)

Men försök lista ut vart jag har fått dem ifrån... !

*B
535
*Bumse*
324td -88
Hehe.. jag tror Anders har lekt lite i photoshop eller likn.. =)

Hur går det med pumphistorian Anders?

Lätta inte på högerfoten!
Går inge vidare... tror inte längde att det är bränsletrycksregulatorn som krånglar utan att den helt enkelt tjuvar luft någonstans ifrån...
Tro faan inte att jag kommer liga o leta efter det så det får min nya mekaniker på: Bayriche Bilverkstad i göteborg göra =)

pärlan ska in på tisdag så nu får hon nog vila över helgen för hon é helt kraftlös...

Jag ska lätt lägga upp en lista på hemsidan över allt jag har behövt byta sen jag köpte henne... Låååååång lista...

Ha d bra!

P.S Ska snart uppdatera hemsidan me mer goosaker, men nu é det ju helg o då har man väl ledigt, eller =) D.S

Hemsidan är nu uppdaterad, huvudsakligen i galleriet...

De som vill vara med i galleriet mailar mig (epost finns på hemsidan)

Maila oxå om ni har:
E21 till salu eller vill köpa.
Delar till salu eller vill köpa...

HA D!

a-n-d-e-r-s
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
bra jobbat a-n-d-e-r-s, jag har en del delar att sälja men vill samtidigt köpa.
;p
Ce
48
CeDEe
323i -79
Härligt med en E21 sida på svenska. Skickar bilder på min pärla!
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Lyfter denna tråd med att skriva att jag köpte en till 323a igår! (Den fjärde E21an jag äger.)

När jag köpte den så gick den bara på fem cyl så det kändes lite riskabelt att betala så mycket som jag gjorde för den. Men den var i så fint skick i övrigt att jag bara var tvungen att ha den. =) Bla så har den stolar och baksäte från antingen en E30 M3 eller från en 325a med M-paketet.

När jag kom hem så provade jag att byta tändkablar utan resultat. Lyckades lokalisera felet till 4e cylindern. När jag skruvade ut stiftet så såg det helt nytt ut. Verkade aldrig ha tänt, dock så kom det gnista från den. Då uteslöt jag att det var ett tändfel, utan det måste vara ett bränslefel.

Så, idag när jag kom hem från jobbet åkte jag direkt iväg till garaget, och tog bort 4e spridaren. Den såg ok ut, förutom att den var väldigt oljig. Då tog jag bromrengörningsspray och sprayade på den, så den blev ren. Därefter tryckte jag fast munstycket från sprayen på spridaren. Först så öppnades inte spridaren utan det tog en stund. När den väl öppnade så duschade den en ful stråle rakt fram, men efter en stunds sprutande så blev strålen finare och finare tills den övergick till ett fint duschmoln.

Jag skruvade tillbaka spridaren och provstartade och bilen gick som en klocka! Fan, va glad jag blev! Så nu går bilen som den ska, och jag är jättelycklig över att få köra E21 igen! =)

Mvh Johan!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Satan vad härligt att höra. Själv har kommit över en krockad bil med massa godis bla totalt felfri inredning
utan den minsta skada. Den bilen jag skall köpa delar ifrån är påkostad ca 100000kr mellan 1991-1997 så allt är i topptrim. Jag är dock också sugen på en E21 till, vill ha en risig som man kan slänga i turbo i.
Fl
12
Floke
323i -79
Kul att det finns de som uppskattar de gamla godingarna!!! blev så lycklig när jag fick min maskin körklar och besiktad så att jag kom av mig lite i uppbyggnaden. (tog 1.5 år) Det som fattas är frontspoilern som är sprucken, (funderar på att göra ett avtryck och gjuta en ny och förmodligen modefiera lite. Någon som har tipps på hur man kan gå till väga?) samt ett extractorgrenrör. Bromsar och dämpare måste snart bytas så snart jag får tid/råd! Lägger in lite bilder på den nya E21 sidan (grymt kul idé) såfort jag får ändan ur vagnen.

Mörklilametallic E21:a med portad topp, trimkam, L-jetronic insprut, koniskt K&N-filter, sportsystem, sänksats, recaro passagerarstol, förarstol modell rally av okänt märke, OZ split krysseker och blankpolerad fälgbana. Perfekt vinterbil!! =)
E21 Klubbens hemsida är uppdaterad, gör ett inlägg i den temporära gästboken!

Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
vad arg jag är :-( jag skrev ett långt inlägg i gästboken på E21 sidan, men det blev inte kvar.
Är det något problem med sidan såhär i uppstarten eller är det jag som är inkompetent?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.