AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.674

Hur många kör/har E21or ?

Sida 6 av 9
Ce
48
CeDEe
323i -79
Jag har också en av BMW's roligaste bilar! den motorstarka varianten 323i =)

/CD
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
CeDe:
Din bil har jag haft! Saknar den något fruktansvärt! =(

Nu har jag iaf beställt bilstein-dämpare o fjädrar till mitt renoveringsobjekt. Kommer på posten på måndag! *längtar* Gick på 6600:- =)
Så nu fattas bara lack (volvos R-blå), inredning (som jag ska designa/tillverka själv), motor (325i), fjäderbenstag, superflexbussningar, störtbåge, fälgar + allt annat småjox. =)

Kommer bli dyrt..men kul!

Igår så gjorde jag även värsta klippet. Fyllde en hel släpvagn med massor av delar till E21. Han ville ha 600:- för allt. Det mesta är i mycket fint skick! Han hade tydligen skrotat 3 st E21or för 10 år sedan, och nu ville han bli av med alla grejer som han sparat.

//Johan -som kommer köra E21 till våren igen! (om den hinner bli klar)
Hallå gubbar, d é så att jag har en fråga om en E21:a

Objekt: (E21) 320i -77

För typ en vecka sen så började tomgången bli väldigt ojämn...
Det konstiga är att den bara är ojämn när motorn har fått upp sin
arbetstempratur.

Det jag har gjort sen detta hände är att jag har bytt tomgångsventilen
(den som sitter under och lite till vänster om kallstartsventilen), samt tätat
till några slangar som går mellan denna ventil och den där runda gummi-saken
som sitter brevid insprutet
(även denna var otät men har nu blivit tätad med
el-tape) Räcker det med att täta? Dessutom har jag och min mekaniker oxå
försökt o ändra på tomgångsskruven och den inseksskruven som man ändrar
luftinsläppet (tror jag) (OC-skruven)...

Inget av detta har gjort det bättre...

Har du några funderoingar över vad det kan vara som är galet? insprutet?

Med hopp om svar...

mvh //anders
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Lyfter denna tråd igen för att fråga om intresset finns kvar, och om någon är bra på att bygga hemsida mm?
Även om vi skulle låta E12, E3, E9 och 02serien vara med?

4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
a-n-d-e-r-s låter utmärkt, för en ny speciellt E21 sida är verkligen att önska då det finns få och speciellt på svenska. Problemet är definitivt inte att intresset saknas, utan att kanske tiden och problem finns med att finna mycket och kvalitativ information angående dessa guldvagnar samt att det finns förhållandevis få ägare kvar till dessa tyvärr snart bortrostade klenoder. Nu har jag talat lite för mig själv men kan tänka mig att andra kanske sitter i lite samma båt?
Or
11
Orczy
323i -82 (röd)
Jag snubblade ju över min bil, en kompis som hade den.Nu har jag kört sönder hela motorn, ingen som har nån??

Orczy
Orczy: Kolla på skroten... vet att det finns en 323:a på en skrot i göteborg...

FRIFART: Håller med... Nu skulle jag oxå vilja att ni kommer med förslag om vad som ska finnas på sidan och hur den ska se ut? (t.ex. om den ska vara lik bmwpower eller så)
Or
11
Orczy
323i -82 (röd)
Perfekt..Vad vet ni om att få dit en större motor? Finns det nån bra? Jag kan ju ingenting, så det skulle vara roligt att veta om nån har gjort nåt sånt.
Och hur stora fälgar kan man ha fram?Det är ganska trångt fram.... Jag vill att sidan ska vara lite som den här, det är ganska lätt att leta här.Fast det är ju så många modeller, tänk att bara ha e21...Det skulle ju vara det bästa.

Orczy
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Alla M20 passar rakt ner rent fysiskt, men även M30 går att få dit.

323 motorer finns hur många som helst till salu på BMWBörsen tex.

Jag kör med 205/50-15 och ganska rejält sänkt (7-8cm) och det funkar fint.

Har ni kollat denna sajt?
Länk

Kiip Spiiding!
Or
11
Orczy
323i -82 (röd)
Då måste jag ju fråga, M30 hur stor kan en sån va? Är 3.5 liters den största? Och är det nån här som har bytt inredning,allt,golv,tak,mittkonsol?

Orczy,äger röda faran.
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
a-n-d-e-r-s När såg den den på skroten ? Är den grönmettalic?
JAg lämnade min e21 för en månad sedan i inbyte och är bara lite nyfiken på vad som hände med den?
Jag skulle tro att bilhandlaren skrotade den faktiskt.
Hälsninagr Lars
den fanns på bil-gunnar på hisingen och var nog grön, ja... Har själv plockat nåra delar från den som t.ex. bensinpump och tändspole... Är nog påväg o mosas snart tror jag... Sorry...
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
E21 sidan bör i första hand innehålla ägargalleri, forum, säljes/köpes. Jag har massor av andra ideer, men det kanske blir lite väl mycket i början..men kanske en seriös chatt där man kan utbyta erfarenheter och ge och få olika tips.

Orzy det går att få plats med 17" fälgar fram på en E21a, är osäker på profil men har för mig att en kille
jag känner har 35.
*B
535
*Bumse*
324td -88
FRIFART & Orzy:
Ägaren innan mig av ena av mina fd. e21:or hade 205/40 -17 utan problem, och då är bilen vrålsänkt åxå!
Kolla galleriet, ljusblå med kjulpaket..

Lätta inte på högerfoten!
*B
535
*Bumse*
324td -88
oops.. slant lite, kjolpaket ska det ju såklart stå.. =)

Lätta inte på högerfoten!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Kjulpaket, bubbdäck och antislabb är standard på vissas bilar =)

groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Kul att någon tar sig tid att göra en sida. Tyvärr saknar jag kunskap i hemsidestillverkning, annars hade jag gärna hjälpt till med den saken.
Däremot kan jag dela med mig av vad jag sysslar med i garaget. Jag håller på och totalrenoverar en 323a, så jag hade tänkt göra någon slags dagbok, där man kan följa bygget steg för steg med bilder. Vore kul om den kunde vara med på sidan, eftersom jag inte har någonstans att ha den på nätet.

Det kanske är fler än mig som skruvar mycket, så man kanske skulle kunna ha någon form av "hur gör man..." avdelning?
Annonsavdeling kan kanske vara intressant?
Or
11
Orczy
323i -82 (röd)
*Bumse* & Frifart Tack så mycket, och till Groze, du har helt rätt, det borde finnas typ en avdelning med mekartips som man kan skriva in grejer som man har gjort, minsta smågrej kan ju vara hur värt som helst för en annan.

Orczy,äger röda faran.
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Nu tycker jag att "323burnout" ska förklara sig =)
Länk

Är du redan användare? Logga in i menyn.