AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.670

Hur många kör/har E21or ?

Sida 5 av 9
BM
17
BMW-token
BMW 323 -79
Ja lyfter väl denna tråd lite med att säga att jag precis har köpt en 323 -79 som är i hyffsat skick. Det är inga problem med att köra den, bara det att den kan vara lite kinkig på mornarna ibland om det är kallt. I vinter så ska den trimmas och få ny lack samt en sprojlans inredning. Hel nöjd med bilen! just nu arbetar jag på att köra slut på bakdäcken, har ett par nya hemma som ska på när dessa är slut :) Avslutar med att säga att det vore skitskoj med en E21 klubb, hoppas verkligen nån tar iniativet och startar upp en seriöst klubb för oss E21 åkare...

Fulländad BMW-tok!
Jag kör e21 320-78 ju. burnout maskin. :)

/Johan - söker en diffad bakaxel (!!!)

www.burnout.dot.nu <--- Min bil
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
BMW-token låter bra det, du vet inte var man skall vända sig för att få tag på ny plåt dvs karosseridelar för billiga pengar som ändå är att lita på???

Gå in och kolla på BMWe21webbring tror jag den heter, en holländs kille som heter typ Jocherem har den finaste E21a jag någonsin skådat.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Detta med att 323 är kinkig att starta när det är kallt verkar vara väldigt vanligt. Jag har 2 st och båda hade samma problem. Nu sitter det ju Motronic i den ena så det problemet är löst och den andra är förpassad till reservdelsdonator.

Kiip Spiiding!
Om jag får rätta dig FRIFART så heter han Jeroen och kommer som sagt från holland...
Han har oxå en sida (Länk där man kan hitta en massa bra info och oxå komma till webringen....

FRIFART: Jag håller fullkommligt med dig.. Hans 323'a är otroligt snygg, den är liksom retro stylad med t.ex. alpina fälgar osv. Fler sådanna snyggingar tack!

mvh //anders
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Ja den var snygg, önskar att jag hade sån puts på min :)
FILM: Länk

va rätt mörkt uta och rök ovanligt liiite. Får ta o sätta på burndäck imorrn för mer rök!! :)

/Johan

Eller nån E21 träff kanske vore kul. Lite rejs med ;) hehe.

/Johan
17
BMW-token
BMW 323 -79
FRIFART:

du kan nog köpa en del av mig, ska byta till kolfiber så jag lär ju inte behöva en del av plåten.

323 Burnout: Skit bra idé med en E21 träff ju!! Bara träffas snacka å räca lite :) Vore ju hur kul som helst. Har förresten diffad bakaxel på min, det är trevligt :)

Fulländad BMW-tok!
BMW-token:
Min diffar utan diffad bakaxel *ler*

Ingen som har lust att starta upp en hemsida med bilder, fakta och forum o sånt??
jag är sugen men inge bra på html.

/Johan
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
BMW-token verkar mycket bra. Om ni alla kolla på bmw tillsalu så finns det en kastanieröd 323-82 med frontläpp och tonade rutor med 13"fälgar av något slag, min ser nästan exakt likadan ut bara det att mina 13" är de som hörde till sportpaketet dvs BBS guldlackerade. OBS jag har ingen toning, den togs bort illa kvickt vid köpet, kul att se att killen begär 13000kr....tror nog dessa är en av de få bilar som betingar mer nu än för 3 år sedan..jag gav 8500kr för 3 år sedan och då var däcken helt nya + lite till (inte för att jag någonsin kommer att sälja den) förresten kom jag på att min bil är nerlackad med lackerade backspeglar i samma färg som karossen.

Det är verkligen på tiden att starta upp en seriös E21klubb, min kompis har en dödsläcker E21 lackerad i mörklila med massor av godis...i tipp topp skick.
BM
17
BMW-token
BMW 323 -79
FRIFART: Ja jag lär ju inte har nån användning av dom, ska ju ha kolfiber :)

I vinter ska den göras om lite, på med kolfiber paneler plus trim och bara göras allmänt fin.

Jag har en liten fråga, allting står ju på tyska så nu undrar jag vad den lilla lila knappen till vänster om ratten är för nåt? Står typ heickshiebe eller nått liknande. Händer inte det ihop med dimljus eller nåt?

Sen undrar jag en till sak, är det bra att hela jävla växelspacken vibrerar (MYCKET) och låter som en jävla massa kuggar som håller på att rasa när man burnar? :)

Kimpan
E21 323 -79
Den lila knappen går till defrostern i bakrutan. (iaf på min bil)
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag har nu velat fram o tillbaka om jag ska sälja ena bilen eller ha den som bruksbil. Helst vill jag inte ha den som bruksbil, eftersom jag anser att den är för fin för det. Men eftersom det är min första riktiga bil jag haft, är jag ju lite kär i den, så det blir nog att jag behåller den ändå. =)
Jag var ute igår och testade hur mycket soppa den drack, och jag blev förvånad över hur snål den var! Förut, innan jag bytte topp, drog den ca 1,5 liter milen, men nu hade den bara dragit 18 liter på 20 mil!! Och då har jag kört hård landsvägskörning, med en del rödljusrace samt hyffsat snabbt motorvägstempo!

Vore kul med en E21-träff nån gång, gärna innan
vintern.

Mvh Johan

Oj, vad mycket bokstäver det blev...

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
groze..jag kontrollerade min förbrukning efter toppbytet här i sommras, visserligen körde jag lagstadgat men dock blandad körning och visst säger det något i allafall. Jag mätte upp 0.868l/m, genom att tanka i bensin från att tanken varit tom och sedan körde jag tills jag fick soppatorsk så värdet är att lita på.

Jag vet inte om jag räkna fel förut men har vid upprepade rallyturer på grusväg aldrig kommit över 1.25liter milen med en kille i som väger 100+kg och då
har jag i princip bara kört på 2an och 3an. Frågan är hur mycket någon fått en frisk 323E21 att dra??? nu menar jag inte vansinnesgrejer som att stå och burna i en kvart eller mala på ettan 4mil osv.
in
138
inka
Tii-75
325i-89
323i-82
323i-79
318i-83-E21
Klart det ska finnas en E21 klubb...denna bortglömda bil behöver det! Skulle det inte vara kul med en E21 sida med lite galleri och annat skoj, det finns ju ganska mycket info att hämta på engelska sidor oxå om nån är bra på att översätta. Själv är jag kass på datorer så jag ska kanske inte säga för mycket men om det finns nån som kan o vill starta upp en sida vore det ju perfekt.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
BMW-token den plåt jag är intresserad av är höger framskärm, höger dörr, motorhuv.
Det viktiga är att dessa delar inte är angripna av rost så det gått igenom på något sett, helst så rostfria som möjligt.
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag lyfter denna tråd med att säga att jag sålde min ena 323a idag =(

Jag hoppas att den nya ägaren får det lika trevligt med bilen som jag hade. Den var också min första riktiga bil, som jag har haft i lite drygt två år. Så det känns väldigt konstigt när den inte längre står utanför fönstret... =(
Nu fick jag iaf pengar så jag kan köpa en ordentlig väghållningssats till min andra 323a. Så man kommer förhoppningsvis köra BMW till våren igen.

/Johan
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
Själv åker jag 318i-82 svart med egen tillvrkade spoilers. men det är nå konstigt problem med den den håller broms oljan 2-3 dagar sen försviner den och man kan varken se eller känna någon broms olja på hella bilen så jag undrar vad den ta vägen så snälla hjär ps har bytt alla rör så det kan ej va felet
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Bromsoljan kan tryckas in i bromsservot om huvudcylindern läker åt det hållet. Det ger sedan en rad helskumma följdfel när servot väl är fullt med bromsolja, som vit rök ur avgasrören vid kraftig vänstersväng, motorn går piss, startar dåligt eller inte alls, etc.

Tänk på att även kopplingen tar sin hydraulolja ur bromsoljeburken. Har du kollat om slavcylindern på växellådan läker?

Kiip Spiiding!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.