|
Sida 4 av 9
|
|
|---|---|
|
Bilder finns i sig. Bilar är som whiskey, de blir bara bättre å bättre med åren www.pbase.com/kongo |
|
|
Jag "kör" en 320i från -77 som jag nyss inhandlat... För tillfället é hon döööd o ska till verkstaden imon... Hon kommer te o bli en sann pärla när ajg é färdig me henne ;p Från det ena till det andra... Är det nån som vet hur brea sulor man kan ha utan att det slår i hjulhuset? Funkar det att byta från 195x70-13" till 205x60-13" utan problem?? Skulle va prima om nån kunde hjälpa mig =) Ha det godis! mvh //Anders |
|
|
Jag har ialf 205x55x13, det funkar Bilar är som whiskey, de blir bara bättre å bättre med åren www.pbase.com/kongo |
|
|
Tjena! Jag kör också e21. En 323 från -79. Den ha ett komplett zenders kjolpaket, vita mätartavlor, alupedaler, sänkt, oxblod fusk skinnklädsel mm. Bilen är lackad vinröd met. Rost finns men inget som inte går att fixa :) Förövrigt tycker jag att det är en ganska ovanlig modell med MYCKET körglädje! Tycker också att det skulle vara roligt med en särskild klubb för bmw,s genom tiderna snyggaste 3-serie! |
|
|
Jag kör med 205-50-15 med över 10cm sänkning fram och det går fritt utom i extremfall. 205-60-13 är inga som helst problem. Kiip Spiiding! |
|
| Låter ju lysande, men hur blir det med mätaren om jag byter från 195x70-13" till 205x60-13"??? | |
|
En annan sak förresten: Snacka me polaren idag, motorn hade startat med startgas så han trodde att det va bensinpumpen som jobbade sig... I värsta fall kan det väl vara insprutet men i så fall hade väl du (spiidfreak) ett liggandes va?? Vad tror ni det kan vara som håller på med dessa gamla motorer? Po0laren kan ju ha fel.... mvh //anders |
|
|
Soppapumpen ska gå några sekunder efter att du släppt nyckeln från startläget. Surrar den inte så är den antingen trasig, eller så är pumpreläet (största reläet i säkringsboxen) krassligt eller så har du kabelbrott nånstans (vanligen vid pumpen). Jag antar att du har kollat att säkringen till pumpen är hel. Kiip Spiiding! |
|
|
Efter att jag hämtade bilen igår så dog skiten efter ca 2 km.... Bogserade tillbaka den och när jag hämtade den igår så är sammanlagt generator och bensinpump bytta, samt bensinslangen =) Han startar som en klocka förutom att batteriet har varit slut för länge och nu laddar jag upp det manuellt för att hoppas att det funkar.... Så nu rullar återigen ännu en E21, 320i från -77 på sveriges vägar... |
|
|
Härligt ännu en e21a :) såg en 318 e21 i örebro idag, man blir ju helt till sig när man ser en :D Bilar är som whiskey, de blir bara bättre å bättre med åren www.pbase.com/kongo |
|
| Jonne mek, en fråga förresten på vilken sida skall din singeltank sitta på??? | |
| Anders jag kör med 205-60-13 sedan 2000mil tillbaka.... | |
|
FRIFART! Jag har trott, i min enfald, att det inte finns så många olika tankar men det kanske det gör? Tanken är nästan lika bred som bilen och har uttag för avgas och kardan på mitten. Tanken var till en 320-77. |
|
|
Jag kör sedan imorse en Biscayablå 320ia-81 18000mil och i bra skick för sin ålder första gången jag har kört en E21a och får säga en mycket trevlig bil men lämnar igen den imorgon eftersom det är en lånebil medan 540in får nya stötdämpare. MVH Stephan |
|
|
Stephan735i<<<<<<<<< Så du känner inte att du vill byta 540ìn mot en E21à nu då? busigare bil får man leta efter :) |
|
| Jonne Mek, då var frågan löst eftersom tanken passade 320E21 som tydligen endast har singeltank iallafall som 77ans modell. Detta är skumt för de uppgifter jag har fått är att samtliga E21or skall ha dubbeltank a 58liter (varav 7l reserv), men där sprack den teorin. | |
|
Lyfter denna tråd genom att såga: Jag har nu hittat en 323ia -80 ! Våldigt trött var den och den hade sina skavanker, men en E21a är alltid värd lite kärlek i garaget ! Länk |
|
| en 323ia-E21 är måste vara mycket ovanlig, kan tänka mig att en sådan i slitet skick inte ger så mycket körglädje :-). Hur kändes lådan??? | |
|
Lådan kändes skit !!!! Den var segare än jobbets gräsklippare =) Men om jag köper bilen så blir det knappast automatlådan kvar i den bilen ! Länk |
|
|
[COD]soul Nja behåller 540in men en E21 som vinter/andra bil är helt okej. MVH Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.