|
Sida 2 av 9
|
|
|---|---|
|
320in ska nog vara kvar (om jag inte får ett bra bud)! Ska iallfall köpa mig en 323 sedan =) Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
|
Jag har precis sålt en 323:a och skrotat en annan... Men jag letar efter en ny 323:a nu! roligaste bilarna jag har kört i hela mitt liv! |
|
|
Skrotat E21a = spöstraff (om dom inte redan var dödsdömda) ! Biltema Motor Werken Länk |
|
|
Min ena 323a kommer vara till salu inom en snar framtid. Jag ska bara besiktiga den först. Ifall nån av er är intresserad menar jag. Den är röd, en tidigare ägare, nyrenoverad topp, servicekvitton på ca 55000:-, 15" alu-fälgar med mkt fina däck, nya bromskivor/belägg runt om, mm mm mm. |
|
|
E21 power :) men jag vill synda å ialf provköra en 528 e28 :/ skulle vara skönt med lite bättre komfort |
|
|
Bättre komfort ?????? Då har du missat det där med riktig körglädje ! Allt ska kännas i ryggen oavsett om det är stora hål i vägen eller smågrus =) Länk |
|
| hehe, det kan man lugnt säga. I synnerhet om man dessutom kapat fjädrarna smäller det duktigt =) | |
|
jag har inga problem med att fjädrarna smäller, även fast min är lagom sänkt!=) |
|
|
Braxen jag är 1.90 så benen är inte i en allt för skön ställning, blir rätt så fort trött i gasarbenet :/ Men ojojoj vilken rolig bil det är :) Bilar är som whiskey, de blir bara bättre å bättre med åren |
|
|
Palle83 ! Kapa en bit av benen då =) Eller så kan jag hjälpa dig att flytta pedalstället framåt ! Länk |
|
|
Tack men nej tack, vill inte modellera om bilen eller benet :) Bilar är som whiskey, de blir bara bättre å bättre med åren |
|
|
Lyfter lite för att se om det finns fler som ev. har intresse av en klubb ! Och det verkar vara lite få E21 ägare så vi får väl nästan bestämma att E12, E24, E23, E3, E9, E26 =), och 00 och 02 ägare också är välkomna ! Länk |
|
| Det kanske är fel årstid att starta upp något sånt här, inte så många som sitter framför datorn på sommaren (jag gör det men det beror mest på att jag inte har något liv :P) | |
|
Vänta jag har också en E21a! Guldbronzfärgad(?) med delvis vissen lack (bakluckan) och smått repad på högersidan. Skapligt fräsch inuti. Köpt nyligen i det skicket som vinterbil. Funderade nämligen på att montera drag på 520an, men la till 1500:- och fick en bil på köpet. Rullat snart 15000 mil, bes i april, motorn går som en klocka, inga läckage. Ingen styling, bortsett från BBSspoiler fram. Tryckte dit plasthjulsidor för att slippa se de rostiga orginalfälgarna (får man göra så?). Kul bil för inga pengar! Passar på att fråga, häller ni i blyersättning i era? Och visst har den kedja och inte rem? Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Ja, jag häller blyersättning i min, och ja, den har kedja. Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
Vi försöker igen! Någon som behöver en (1) bensintank till E21:an sin? Braxen! Formar bilen mannen? Brukar skratta gott och känna igen mig i dina inlägg och värderingar här på forumet. Inga direkta exempel, bara sånt där man lägger märke till i vissa diskussioner. Har själv kört E21:a i elva år, men förstod nog inte riktigt hur goa bilarna var. Trodde de nya var såå mycket bättre på alla vis. Ta väl hand om dem... |
|
|
Jonne Mek: Är det modell dubbel- eller singeltank? Lätta inte på högerfoten! |
|
|
Tänkte bara skriva och berömma hur bra E21:an faktiskt är ! I lördags var jag chaufför åt några (4 st) kompisar som skulle ut å supa av sig lite. 5 st i bilen, lite trångt i baksätet bara hehe. Fick ha förarstolen ganska långt fram för att det skulle bli över något benutrymme bak =) Kan tillägga att jag inte pratar om fjortisar, utan alla som var med var över 185 cm ! Men fan va stämning och va bilen gick bra och klanderfritt, körde sammanlagt ca. 30 mil den kvällen ! Enda att klaga på var att avgassytemet slog i när man körde i väggropar (har sänkt bilen). Jävla fint stuk på bilen när den var så låg med 5 pers i !! Körde in på området (ungdomsdansen) med Bubbles dunkandes i skuffen, hehe... |
|
|
Matz81 ! Bubbles dunkande i skuffen ???? Bubbles är inte det Michael Jackssons apa ? =) Länk |
|
|
Jonne Mek ! Det är tur att det inte bara är jag som har en normal uppfattning om livet =) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.