|
|
|
|---|---|
|
Höger skyltbelysning är ur funktion men vänstra funkar. Först trodde jag att det bara var glödlampan men när jag provade en ny lampa så hände inte mkt. Kollade spänningen och det var o,o V. Det kan inte vara säkringen, eller hur? Annars skulle inte vänstra lysa. Så vad kan det vara? | |
|
Hej, Råkade själv ut för samma sak. Troligen har du ett kabelbrott mellan baklucka och karossen. Lossa på gummit och kontrollera kablarna. Mvh H |
|
|
kolla ifall det har ärgat sönder vid kontakterna till skyltbelysningen också. bara att skruva bort listen och titta hur det ser ut inuti. Ganska vanligt fel på E46.. En ny skyltbelysningslist kostar ca 800 spänn på BMW olackad. går att lacka själv eller pilla loss den gamla lackade delen och klämma fast på den nya delen.. |
|
|
Håller till fullo med Goeras, det brukar bli ärgigt och jäkligt där inne med tiden. Har bytt denna del på svärfars sedan e46. Köpte ny del på BMW och lackade om själv. Försökte switcha den gamla lackade delen mot den nya olackade men gick bet på det uppdraget. Tyckte då det var lättare att lacka själv. Niklas Fransosen |
|
| Tack för era svar, ska skruva loss och titta hur det ser ut inne. | |
| Hade samma på min fast vänster. Precis innan hållaren var det lite skavt på kablarna, så om den låg mot plåten eller vad vet jag inte riktigt. Lyckades dra till kabeln lite på c:a 5 mm och sprayade på lite 5/56. Blåste rent och lindade något varv med eltejp. Fungerat klockrent sen dess. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.