|
|
|
|---|---|
| tjena sökt runt och läst en hel del trådar men hittar inget som direkt kan hälpa mig så därför frågar jag om någon har något bra förslag på vad som kan vara fel på min bil.. det hela började med att den dog på motorvägen då den kom under halvtank. slog i diesel och den startade igen,, åkte hem och bytte pumpen i tanken efter ett snabbt samtal med bmw.. bilen gick som en dröm typ en dag sen började dde lampan lysa plus att bilen blev slö.. gjorde en diagnos på bmw bytte spridargivaren och bilen gick bra igen. i ett par dagar iaf. sen var det dags igen. ny diagnos. och då byttes vev och kam givare på bmw och sen gick bilen igen. funkade bra i en månad sen började bilen med att hosta i mellanåt. precis som den dör en millisekund sen går den igång igen.. väldigt störigt när man kör. och står du på tomgång så händer det att den dör helt men den startar alltid direkt igen.. och ingen större skillnad om det är full tank eller nästan helt tom.. varit och gjort diagnos ett par gånger till men dom hittar inget som är fel. nu har jag kört med bilen ett halvår och provat lite allt möjligt.. finns inget läckage vid spridare.. alla slangar e bytta osv. inga bubblor i den genomskinliga slangen heller..alla filter oljor osv är med bytta.bilen är alltid lättstartad även om den är varm eller kall och vare sig det är 25- lr 30+ ute... jag är lite slut på idéer och tar tacksam emot lite förslag..=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.