AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.496

6NF Smartphone Integration" och "6NR BMW Apps F10

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Hej

Hur ska min far gå tillväga för att kunna köra videoplayback och kunna spela upp musikvideos i naviskärmen
genom sin Iphone4 ?
Läst lite om media snap in adapter,samt option 6NF Smartphone Integration" och "6NR BMW Apps
6NF samt 6NR fattas i min fars bil..
Är det en option man kan aktivera hos BMW eller?
Bilen är tillverkad april-2011

utr.listan finns längre ner på sidan ifall det är till nån hjälp..
Länk

Fråga Autopartner ,så får man väl ett idiotiskt svar som vanligt..
så jag provar här och hoppas på att nån har varit i samma sits,annars
får väl maila BMW Tyskland som sista utväg...
Nu i efterhand så ångrar man att vi inte frågade den tyska BMW handlaren ,när vi väl var där...
*Lätt att vara efterklok*
Vi får inte heller igång Internet/mest nyfikna på hur de funkar...
fått veta att jag måste tydligen ta kontakt med bmw handlaren och fråga nåt om IP-nr eller nåt.
tydligen är bilen fortfarande inställd på Tyskland.........
när vi trycker Internet så står det nåt med att *internet inte finns tillgänglig i detta land*
Fast där nu är svensk språkversion efter att handlaren omprg språkversionen
15 eller 16 olika språk finns det nu i navin....!!de var inte illa,trodde att man
kunde max få 4-5 kanske....
do
2
docf
330iA -05
Hej! Jag har en 330i från 2005 med samma problematik. Har endast nedan utrustning.
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
644 PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.

Men om man skaffar sig en extern box såsom en kufatec så kan du spela upp både MP3 och Video från extern USB enhet samt DigitalTV med kontroll genom din iDrive

www.kolumbus24.com/DVD_/_DVB-T_/_Multimedia/DVB-T_sets/BMaW/Kufatec_38360_-_FISCUBE_-_DVBT__USB_Interface_BMW_CCC_Professional_i549_2757_0.htm

Skulle gärna vilja koppla in min Iphone 4 genom USB och styra den till att spela MP3/Spotify men har inte hittat någon enkel lösning för det.

Någon som vet hur det skulle kunna lösas?
Visa användare
9
Adde525i
525i Sedan -02
Kolla med BRL, dem kan ha interface som kanske funkar till nyare bmw, heter Dension.

även BSW.com har interface som gör det möjligt att koppla in iphone och lyssna på spotify, dem är dessutom helt inriktade på BMW

länk till BRLs: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.