AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.643

Mercedes-Benz A 160 -12

Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Tänkte kolla med er lite vad ni tycker, ifall man vill köpa nytt för en vettig peng.
Vad har ni för synpunkter på ev denna: Länk

Kommer ju snart den "NYA" Aklassen så jag förmodar MB säljer ut lagerbilarna till kraftigt reducerade priser.... är det OK, vad tycker ni?
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Här är lite input iaf: Länk
Ethel. Precis som Du skriver så står ju nya A-klass och stampar otåligt på premiären. Risken är väl att gamla A-modellen kommer att framstå som just det, gammal!

Kollade på blocket, det finns över 100 nya A-bilar till salu, allt fr. 149K och lite upp beroende på utrustning mm.
Att få en klippt ny bil för denna summa, inklusiva fri service i 3 år, framstår som riktigt prisvärt.

Har bara kört B-klass och den modellen är riktigt trevlig. Även där har den nya modellen kommit och medfört en skaplig prispress på de begagnade och nya lagerbilarna.

Ta en rejäl provtur och inventera Blocketbilarna. Det finns så många att välja bland att Du ju får chans att välja färg och utrustning. Bra affär? Inga nya bilaffärer är väl bra. Andrahandsvärdena verkar vara i en sjunkande trend. Dock så är det mndre, och bränslesnåla bilar, som har framtiden för sig.

Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Vill bara informera att jag och frugan tog oss till MB i malmö för att provköra en A 160.... ojjjj vilken besvikelse i jämförelse med 2001 e39:a..
Vi skippade den direkt...
ethel: vad var negativt?? gillar med e39:or då jag med haft en men dessa bilar är ju inte riktigt i samma klass
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Först tyckte jag att den var högljud, dålig isolerad, körde en sväng på motorvägen i 110km/h lätt mer i kupen på mb:n än vad det gör i min s70 från 1998, var slö för min smak, ingen skön sitställning för min del, dock var det positivt att man sitter lite "högre upp" men visst att bara köra i stan som stadsbil går ju bra men inget man åker på långtur med, främst var det högt ljud i kupen som gjorde att efter 15min fick jag nog och sa att vi åker tillbaka och lämnar skönheten,
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Nää jag kan inte inget annat än att hålla med dig, bättre jämförelse är nog en MB E klass och bmw 5 serie då blir det ju ganska lika kan jag tycka så visst lite orätvisst att jämföra med en e39, men jag tyckte bara att en 2012 års model av stjärnan som ordinare kostar 219.000:- utan kampanjpriset på 159.000:- att det har gått lite framåt i utvecklingen och isoleringen, eller så var det bara att jag hade helt enkelt förhöga förväntningar på a klass av 2012 års model.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Ethel: Då skulle du provkört en A-klass från 2001, kört till en kurvig väg och tagit första bästa kurva i 40km/h lägre fart än vad du gjort med din E39. När du gjort så hade du förmodligen ställt bilen på plats och bett återförsäljaren hämta den, A-klass har gjort stora framsteg och jag tycker W169 är väldigt mycket bil för 159´! ;)

//Bjersér
A-Klass är premium jämfört med Nissan Note mfl.
Det är med denna typ av bilar du skall jämföra.
Stadsbil till tanten att handla mjölk o lämna ungar med, ingen landsvägsracer
eller komfort utan funktionell.

159000:- för en nybil är ändå ok! (varumärktet/indentitet kostar)

Har du provat en Kia Ceed??? eller nybilar för dessa pengar?
behöver du en liten smidig bil köp en suzukui swift hehe :P
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag skulle inte ens överväga att köpa en A-klass. Det enda premium med den är namnet Mercedes.
Jag skulle ta t ex en VW Polo alla dagar i veckan före en A-klass.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.