|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bmw 320iT -01 E46 "hackar" alt rycker när jag släpper gasen eller gasar, det märks bara i lägre hastigheter. Det är extremt störande även att den inte hackar jättemycket och tänkte om någon varit med om liknande, jag tänker direkt på spridare eller bensinfilter... är jag ute och cycklar? | |
| Har funderat lite , kan väl bero på lambdasonder, lmm .. tändstift, tändspolar? första att göra blir väl att kolla så jag inte har några misständnigar? eller vad säger herrskapet? | |
|
När byttes stiften senast? Hur ser de ut? Är du säker på att det är motorn och inte transmissionen? Glapp hardyskiva kan ge ryck/vibrationer vid gasuppsläpp/gas, främst i lägre hastigheter. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
bara att byta skivan då? Länk Är det ett "komplicerat" ingrepp? MVH |
|
|
Själva bytet är rätt "basic" men du måste demontera avgssystemet för att komma åt... Märk upp kardanaxeln så den hamnar i samma position efter bytet - det eliminerar risken för obalans. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...glömde: Man brukar kunna se på hardyskivan om den är dålig - dvs. om det finns sprickor och/eller glapp. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| ska ta en kik på den imorgon!! tack för tipset!! återkommer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.