AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.361

Bmw e39 4:3 navi problem

Ap
97
ApOllO325
325Cab -90
Hej&Hjälp :) Min cd/radio och ljud verkar inte fungera efter batteribytet.
Jag kommer inte ens till menyn för att kunna ändra bas och diskant och så vidare.
Mode knappen funkar inte samt några andra knappar, men skärmen funkar som den ska.
Jag har prövat att ta bort - polen från batteriet över natten men det fungerade inte heller.
Någon som har nått bra tips?.
Tack på förhand.
Th
2
Thompiz
528 Touring -00
Hej har samma problem efter att diverse andra fel blivit åtgärdade och tar med gärna emot tips, alla spänningar och kontakter är kontrollerade. även kopplat bort tänkbara komponenter som kan tänkas störa utan resultat //
Ap
97
ApOllO325
325Cab -90
Tja Thompiz: Har idag tillbringat hela dagen med att försöka uppdatera och fixa min navi utan att få det att fungera.
Hittade trådar om folk som har snarliknande problem.
Länk
Detta ska jag pröva nu.
Man Tycker ju att någon på Autopower måste ha haft samma problem.
Ap
97
ApOllO325
325Cab -90
Har nu testat tipsen i tråden ovan men det fungerade icke :(.
Ap
97
ApOllO325
325Cab -90
Sådär nu har jag läst lite mer, det verkar vara radiomodulen som har gått sönder på min bil, om inte säkringen bara har gått.
Ska kolla detta imorgon när det är ljust ute för på min touring så måste man ta bort väldigt mkt plast och skit som sitter ivägen.
Har du import eller svensksåld? tydligen skillad på dessa radiomoduler i import så sitter det tydligen en variant som heter BM23 eller BM53, och på tex svensksålda BM24 och BM54 jag tror ej man ska blanda ihop dessa och montera tex BM24 på en där det tidigare har suttigt BM23 läste i en tråd där en hade gjort det och då gick även den nya modulen sönder.
Dock hade han DSP, har DU dsp? om du har det så kan det yttligare vara en anledning till varför du inte får igång ljudet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.