|
|
|
|---|---|
|
Har nu hunnit köra ytterligare (dags-) turer med min Z4:a. Sedan de nya framdäcken kom på är det nu riktigt roligt att ratta den genom väldoserade kurvor. I går var det här i Västsverige ett riktigt trevligt cabväder med runt 20 grader och sol och därför blev det en tripp på dryga 15 mil! En riktig trevlig Z-väg är den från (Vara)-Naum-Nossebro-Sollebrunn och vidare med avstickare mot Långared m.m. Kan varmt rekommenderas! Sist då jag tankade (första gången jag haft trippen nollställd) fick jag en trevlig överraskning. Trots en del "aktiv körning" och en del stadskörning fick jag bara i 35 liter på 45 mil (0,78 lit/ mil)! Riktigt bra för en 2,5 lit sexa i mitt tycke. Nu spelar det väl inte så stor roll med förbrukningen i en sommarbil som går begränsat antal mil per år men kul i alla fall att den inte drar över litern, då ju soppan numera är dyr. Vad drar era Z4:or med de olika motorerna/ årsmodellerna? Har nu på prov börjat tanka Shell V-power 98+. Någon mer som gör det, och har någon märkt någon skillnad? / Fortsatt trevlig Z-körning till alla! /T | |
| Z4 3,0 -05 dra 0,95 vid aktiv körning. | |
|
Min gamla 3.0a drog cirka 0,9 blandad. ------- //Lövet |
|
|
Z4 3,0i -05 Aktiv körning=buskörning, plattan i botten vid omkörning, hård bromsning för nästa bil, plattan i botten igen å så hastighet som man absolut inte ens får tänka tanken att uppnå i Sverige. (detta har alltså givetvis alltid skett på frifartsvägar i annat land) Då ligger min bil på ca 0,9 aldrig över. Lugn körning i detta vackra land enl våra hastigetsbestämmelser inte över 0,8 Helt fantastistiskt för en motor med den volymen och 231häst. Hasse Z4 |
|
| kör min på 1.1l/mil ;D | |
|
Min 2.5 si 219hk drar knappt 0.9 vid buskörning. :-) Klart bra! //Anders |
|
|
Vad drar en P boxter vid buskörning? Hasse Z4 |
|
|
Min 2.5 si 219hk drar knappt 0.9 vid buskörning. :-) Klart bra! //Anders |
|
| Min 3.0si har jag kört på 0,76 vid lugn körning på Gotland, vid mer normal inspirerad körning ca 1-1,1. Vid bankörning 2,4 :-) | |
|
Nollstälde färddatorn imorse från hemmet till jobbet. Visade 6,5 l/100km när ja kom fram!! Vem behöver diesel?! ;-) |
|
| Z4-35i-10 enligt färdatorn 10,8 liter | |
|
Körde igår en tur på 15 mil Z4 2,3 sdrive 09:a 0,73 Gegga |
|
|
Var ute och körde runt Lygnern i går och låg enligt datorn på 10,2. Men... då körde jag, i sällskap med en Boxter och en Lotus exige, med livet som insats... ;-) Riktigt fint där omkring för övrigt, får ta en lugnare tur där framöver så man hinner njuta av omgivningen! |
|
| Har nu kört 1 månad med min Z4 3,0 -04. Från början gasade man på lite extra, men kör "normalt" numera. Färddatorn visar 8,3 utan att jag direkt snålkör. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Z4 M Coupe, 1,3l blandat. |
|
Hasse Z3: Mellan 0.7 och 0.9 drar min. Gasar gärna vid tillfälle. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.